Falcon1975 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hei, Noen som har greie på hvordan man skal koble til en transformator som ligger mellom spot og dimmerbryter. Er vel så vidt jeg forstår 12v inn og 230 ut... Problemet ligger i de mange "mulighetene" man har til å koble blå og brun ledningi ut til 230 v.... og om jeg har koblet riktig gjennom dimmerbryter..så hvis noen har greie på dette hadde det vært flott mvh Frode edit: la inn skisse av inngangene på transformator...hvor skal blå\brun\jord... Endret 2. oktober 2007 av Falcon1975 Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Sjønner vel egentlig ikke helt hva du mener ,, men L = Brun N= Blå Den pil saken er jording. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Primær siden er den siden 230 går inn på secundær er det den skal komme ut som 12v... den tegningen din er ikke helt fårstålig De to klemmene på siden må evnt. være jording Endret 2. oktober 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Trur du må fikse eit betre bilete, eventuelt eit av sjølve trafoen? Som sagt, 230V inn, 12V ut, dette er normalt godt beskrive på trafoen. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Trur du må fikse eit betre bilete, eventuelt eit av sjølve trafoen? Som sagt, 230V inn, 12V ut, dette er normalt godt beskrive på trafoen. 9622116[/snapback] skissen jeg tegnet viser den siden av trafoen som det kommer 230 v ut av\eller inn... på andre side er det 12 v inn fra spotter... hvis det hjelper å ta bilde av selve trafoen kan jeg forsøke det. Jeg kan også nevne at jeg har koblet til dimmer der brun ledning er innom dimmer mens jord og sort er "forlenget" med godkjent sukkerbit. Jeg har brukt dimmerbryter av typen Elko 315 w dimmer el. trafo. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Okey, då er det litt enklare. For meg ser det ikkje ut som noko meir sofistikert enn at du har 230V inn på 230 Primary (Pri) og eit alternativ for å vidareføre spenninga til ein eventuell anna trafo eller liknande. Forsto ikkje heilt kva funksjon den streken frå 230 Pri til klemmene på høgre side har. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Okey, då er det litt enklare. For meg ser det ikkje ut som noko meir sofistikert enn at du har 230V inn på 230 Primary (Pri) og eit alternativ for å vidareføre spenninga til ein eventuell anna trafo eller liknande. Forsto ikkje heilt kva funksjon den streken frå 230 Pri til klemmene på høgre side har. 9622338[/snapback] Her kommer litt flere bilder, håper det kan hjelpe litt Lenke til kommentar
comsy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Typen trafo er med impulsdimming om jeg forstår det rett? I såfall så skal du koble 230V inn på pri, laske N over til ene dim klemma som skjemaet tilsier og bruke impuls lederen inn på siste impulsklemma. Utgangsklemma skal altså ikke benyttes. denne har som regel også begrenset tilkoblingslast. Husk att det skal benyttes varmebestandig kabel (pls 90) og om trafoene har skrutilkobling, må du bruke endehylser for å få ett punkt uten varmgang over tid. Dette er en installasjon som du ikke har lov til å gjøre selv, om du ikke er ansatt under en installatør, og det er du ikke kan jeg se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå