Equanox Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, jeg har nå bygd meg en "ny" pc, altså deler fra en shuttle jeg hadde, plus nytt hovedkort, strømf og cpu kjøler. Nå er problemet det at jeg ikke får start på PC-en. Jeg har koblet alt riktig og jeg har også koblet den pin'n fra startknappen til hovedkortet, altså power sw + restart sw. Men PC-en starter bare ikke. Helt til jeg koblet ut alle strømkablene untatt det som går til hovedkortet, den 24pin'n. Med engang jeg skrudde på den knappen bakpå strømforsyningen da så startet PC-en. Altså, alle viftene osv startet i alle fall. Så strømf. virker i alle fall da. Men med engang jeg koblet i resten av kablene startet den ikke. Heller ikke når jeg koblet de ut enda engang. Noen som overhodet har peiling på hva dette kan være? Har vært i ekstase i hele dag siden jeg har sittet på en laptop i 3mndr nå, så trodde jeg endelig at jeg skulle få den stasjonære til å funke. Noen spesifikasjoner btw: HK: MSI neo-4 premium Strømf: Mist 500w SK: Ati radeon x1900xt CPU: AMD X2 4200+ s939 RAM: 2gb Corsair xms, DDR + en sata disk og en ide disk. Så, er det noen her som har opplevd noen lignende problemer? Kan det være noe feil med HK, for det kjøpte jeg "brukt" av en kar, altså han hadde kjøpt det og åpnet pakken, men det hadde aldri vært brukt før, det kunne du forresten se på HK også. Men jeg stoler på denne fyren, så tror aldri han ville solgt meg et defekt HK. Men jeg tar imot all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 a) Sjekk om kablene står koblet i ordentlig b) Sjekk om kablene står i riktig. c) Lyser det et grønt lys i hovedkortet når du kobler strøm på PSU-en? d) Koble til med et minimum av komponenter. Det vil si: Reset trenger du ikke, lyd trenger du ikke. Kun en rambrikke er nødvendig. Det er ihvertfall framgangsmåten min hver gang jeg skal koble opp en PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå