olemedkrutt Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Kjære bekymringsfulle ungdommer. Jeg fatter ikke hvorfor dere engasjerer dere så sterkt for miljøet. Hvorfor bry seg om problemer som aldri vil gå utover dere? Det kan godt hende at de neste generasjoner mister sitt eneste sted å bo, men da ligger vi nedgravd i den gode, varme jorda og bryr oss fint lite. Jeg er for global oppvarming. Jeg er ikke negativ til varmere somre, og naturkatastrfer berører ikke Norge uansett. At politikerne nå vil legge penger i rensing av utslipp o.l. syns jeg er forferdelig. Hva med oss som lever nå? Burde vi ikke heller få mere penger til skole og kultursaker? Bygg operahus, sier jeg. Bruk pengene på noe som er verdt det. Jeg liker å leve et liv som er lettest mulig for meg. Jeg vet at foreldrene mine med letthet kan sykle til jobb, men hvorfor sykle når det er både mer behagelig og raskere å ta bilen? Både jeg og alle vennene mine bruker alle pengene våre på nye ting, sminke, og klær, og dette hjelper ikke særlig på masseproduksjon og fabrikkutslipp heller. Jeg er ikke villig til å endre mine vaner for noe jeg ikke får tilbake for. Det er ikke mitt ansvar, og det er ikke deres ansvar heller. Jeg er fullt klar over miljøproblemet, men jeg løfter ikke en finger for å gjøre noe, og innerst inne vet du at du ikke vil det heller. Ta til fornuft, stem kullsvart. Takk. Endret 2. oktober 2007 av olemedkrutt Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kjære bekymringsfulle ungdommer. Jeg fatter ikke hvorfor dere engasjerer dereså sterkt for miljøet. Hvorfor bry seg om problemer som aldri vil gå utover dere? Det kan godt hende at de neste generasjoner mister sitt eneste sted å bo, men da ligger vi nedgravd i den gode, varme jorda og bryr oss fint lite. Jeg er for global oppvarming. Jeg er ikke negativ til varmere somre, og naturkatastrfer berører ikke Norge uansett. At politikerne nå vil legge penger i rensing av utslipp o.l. syns jeg er forferdelig. Hva med oss som lever nå? Burde vi olle heller få mere penger til skole og kultursaker? Bygg operahus, sier jeg. Bruk pengene på noe som er verdt det. Jeg liker å leve et liv som er lettest mulig for meg. Jeg vet at foreldrene mine med letthet kan sykle til jobb, men hvorfor sykle når det er både mer behagelig og raskere å ta bilen? Både jeg og alle vennene mine bruker alle pengene våre på nye ting, sminke, og klær, og dette hjelper ikke særlig på masseproduksjon og fabrikkutslipp heller. Jeg er ikke villig til å endre mine vaner for noe jeg ikke får tilbake for. Det er ikke mitt ansvar, og det er ikke deres ansvar heller. Jeg er fullt klar over miljøproblemet, men jeg løfter ikke en finger for å gjøre noe, og innerst inne vet du at du ikke vil det heller. Ta til fornuft, stem kullsvart. Takk. 9619843[/snapback] Helt enig. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bryr meg ikke om global oppvarming og alt slikt, prøver bare å fokusere på livet mitt og hvordan jeg kan gjøre det bedre på enklest mulig måte for meg. Lenke til kommentar
whom Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Aner jeg et søtt og provoserende kåseri fra trådstarter? Velvel, bare spill på. Blir underholdende å se tilbakemeldingere. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg vet ikke om du er ironisk eller ikke. hvis du ikke er det: -er den eneste grunnen til at du ikke bryter lover fordi du kan bli tatt? For du bryr deg i allefall ikke om andre. Jeg har like mye empati for de som ikke lever enda, som de som lever nå, derfor er jeg ikke enig. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er jo lovene satt av en liten gutteklubb som begynner å dra på åra. Og hvorvidt jeg bryr meg om tiptiptipoldebarnet mitt eller ikke har ikke en dritt å si. Ja, jorda blir varmere, ja, dere/vi skal alle dø en dag så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det istedet for å leve på minimalt og ikke gjøre noe fordi vi skal "spare" miljøet. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Nå er jo lovene satt av en liten gutteklubb som begynner å dra på åra. Og hvorvidt jeg bryr meg om tiptiptipoldebarnet mitt eller ikke har ikke en dritt å si. Ja, jorda blir varmere, ja, dere/vi skal alle dø en dag så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det istedet for å leve på minimalt og ikke gjøre noe fordi vi skal "spare" miljøet. 9620004[/snapback] Som jeg skrev, det går på empati. Evnen til å bry seg om andre. Du trenger ikke å leve minimalt for at det skal være bærekraftig. Og hvorvidt jeg bryr meg om tiptiptipoldebarnet mitt eller ikke har ikke en dritt å si. Hva er det for en setning? Det at du ikke bryr deg om tipptipptippoldebarnet ditt er jo nettopp grunnen til at du mener det du gjør. Hvorvidt du bryr deg om tipptipptippoldebarnet ditt eller ikke har alt å si i denne sammenheng. Endret 2. oktober 2007 av Darx Lenke til kommentar
neoman Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Skjønner ikke att det går ann å sitte og si att man ikke bryr seg om hva som skjer med resten av verden når vi er borte. jeg bryr meg og jeg syns vi burde gjøre hva vi kan for å hindre global oppvarming. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, samtidig så kan vi jo flytte på jorda så vi ikke blir truffet av en komet (pirk på det om dere vil) i 2017 og 2036! Men dersom dere skal gjøre det dere kan så start med å slå av PC-en og ikke ødelegg for oss som ikke ser problemet like blåøyd som dere. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, samtidig så kan vi jo flytte på jorda så vi ikke blir truffet av en komet (pirk på det om dere vil) i 2017 og 2036! Men dersom dere skal gjøre det dere kan så start med å slå av PC-en og ikke ødelegg for oss som ikke ser problemet like blåøyd som dere. 9621256[/snapback] Om man hadde visst at jorden kom til å bli truffet av en komet i 2036, så hadde man nok satt igang tiltak Ellers tror jeg ikke det finnes mye tegn til seriøsitet fra trådstarters side, så jeg gidder ikke å engasjere meg ytterligere rundt dette temaet i denne tråden Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er jo lovene satt av en liten gutteklubb som begynner å dra på åra. Og hvorvidt jeg bryr meg om tiptiptipoldebarnet mitt eller ikke har ikke en dritt å si. Ja, jorda blir varmere, ja, dere/vi skal alle dø en dag så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det istedet for å leve på minimalt og ikke gjøre noe fordi vi skal "spare" miljøet. 9620004[/snapback] Du setter likhetstegn mellom å ta vare på miljøet og å ikke "leve", dette er en gal konklusjon. Det handler i større grad om å omlegge livet enn å slutte å leve det. Du presenterer det jo som om alt som er verdt å gjøre her i livet slipper ut CO2. Nå får du gi deg. Lenke til kommentar
MystiqueCamouflage Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kjære bekymringsfulle ungdommer. Jeg fatter ikke hvorfor dere engasjerer dereså sterkt for miljøet. Hvorfor bry seg om problemer som aldri vil gå utover dere? Det kan godt hende at de neste generasjoner mister sitt eneste sted å bo, men da ligger vi nedgravd i den gode, varme jorda og bryr oss fint lite. Jeg er for global oppvarming. Jeg er ikke negativ til varmere somre, og naturkatastrfer berører ikke Norge uansett. At politikerne nå vil legge penger i rensing av utslipp o.l. syns jeg er forferdelig. Hva med oss som lever nå? Burde vi ikke heller få mere penger til skole og kultursaker? Bygg operahus, sier jeg. Bruk pengene på noe som er verdt det. Jeg liker å leve et liv som er lettest mulig for meg. Jeg vet at foreldrene mine med letthet kan sykle til jobb, men hvorfor sykle når det er både mer behagelig og raskere å ta bilen? Både jeg og alle vennene mine bruker alle pengene våre på nye ting, sminke, og klær, og dette hjelper ikke særlig på masseproduksjon og fabrikkutslipp heller. Jeg er ikke villig til å endre mine vaner for noe jeg ikke får tilbake for. Det er ikke mitt ansvar, og det er ikke deres ansvar heller. Jeg er fullt klar over miljøproblemet, men jeg løfter ikke en finger for å gjøre noe, og innerst inne vet du at du ikke vil det heller. Ta til fornuft, stem kullsvart. Takk. 9619843[/snapback] Før guds skyld er du ironisk, får vi håpe da... Det er godt å bare tenk på seg selv, hvorfor bry hodet med andre når man har nok å tenke på selv... Ingen bryr seg om deg, så hvorfor du... FORDI HVIS ALLE BEGYNNER SLIK BLIR DET SLIK AT MAN FÅR NOK AV Å PASSE PÅ SIN EGEN FORBANNA RÆV... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er fullt klar over miljøproblemet, ... ? ? ? Hvilket miljøproblem? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Denne posten skal jeg utentvil følge ifra sidelinjen, med en store dose popcorn. Ikke tro at jeg hiver noe til trådstarter. Ikke mat trollet, eller var det ikke mat dyret? Oh well, same shit. Lenke til kommentar
Ponzi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det som er tristest er at de fleste faktisk lever slik som trådstarter sier i kåseriet sitt. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg synes både at de som uten å gidde å skaffe seg mer stoff om temaet tror at all co2 egentlig er skadelig, og de som tror at co2 bare er av det gode og vil øke planteveksten er noen tullinger Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg synes både at de som uten å gidde å skaffe seg mer stoff om temaet tror at all co2 egentlig er skadelig, og de som tror at co2 bare er av det gode og vil øke planteveksten er noen tullinger 9629885[/snapback] *applaus* Hvilket skriv Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 du, altså. Jorden klarer seg utmerket den om det blir noen grader varmere og litt mer vann og litt mindre is. Problemet er disse konservative folka som ikke vil være med og oppleve nye og spennende tider. Jeg trodde noe av poenget med mennesker var at vi var så tilpassingsdyktige, også begynner man å skrike om jordens undergang når man egentlig mener at livet for mennesker slik det er i dag vil forandre seg. Miljøforandringer har da aldri ødelagt en klode? Jeg 'husker' når det smallt skikkelig og alle de dominante rasene på jorden døde ut. Da satt vi der i våre små jordhull og jublet og viste at vi kom til å herske bare noen få år senere Så, mitt råd er å bruke alle pengene du ellers ville brukt på miljøtiltak og bruk dem til å kjøpe tomter som ligger et lite stykke fra havet, så venter du noen år også har du plutslig fine strandeiendomer og tjener grovt med penger (får jeg noe popcorn da, J@cob? ) Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 menneskene greier seg fint, det er alle dyr, innsekter og planter som vil slite Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 enten en smarting som vil starte en diskusjon eller et eller annet kvinnemenneske som ikke tenker lengre en til middag når hun står opp. menneske, globalt vil si for alle, ikke bare deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå