Gå til innhold

Final fantasy til PS3?

Dondrio

Anbefalte innlegg

Hørte for en stund side at FF7 skulle bli laget til PS3, dette var en god stund ps3 kom.

Deretter kom "Remaken" av FF7 traileren som skulle tilsvare grafikken til Ps3.

Men etter det har jeg ikke hørt noe videre om FF7.

Noen som vet om dette faktisk blir en realitet eller om dette bare var en bløff?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dukker stadig opp nye rykter om at en remake av FF VII skal komme, men de er ikke blitt bekreftet. Mange er overbevist om at remaken vil komme, men jeg vil ikke si noe før SquareEnix sier noe offisielt. Vel, når jeg tenker over det så har vel SE benektet at det kommer en remake. Ikke at blodfansen bryr seg om det.

Lenke til kommentar

De kan jo bare slenge sammen noe makkverk og allikevel høste milliarder ...

Får da håpe de er litt mer kvalitetssikre enn som så, men når jeg ser hvor mange FF-spill som gis ut så tett begynner jeg å få litt "kvantitet fremfor kvalitet" feeling. Har spilt FFXII og må si jeg var helt greit fornøyd, men hadde følelsen av det var litt lite gjennomført.

Lenke til kommentar

Square-Enix har nektet for det, samtidig som de hinter godt til det hele tiden. Er nok kun et spørsmål om tid ettersom de vet det er en "enkel" måte å sope inn masse penger på.

Var egentlig veldig sikker på at de skulle kunngjøre det på tgs i år siden det er FFVII sitt 10 års jubileum. Slik ble det uheldigvis ikke :\

Lenke til kommentar

Foreløpig er ingenting bekreftet angående techdemo. Produsent Yoshinori Kitase har sagt at det ville tatt 5 år med 300 ansatte å lage et FF spill.

Designer Tetsuya Nomura har sagt at hvis etterspørselen er stor nok så må de gjøre det. Noe som får jeg til å lure på om de vet hva internet er.

Jeg tror de heller mener "om etterspørselen ikke gir seg"

Ellers så er realiteten sånn at Nomura som måtte ha gjort karakterdesign på nytt samt mye annet grafisk og historiearbeid. For tiden er han opptatt med å regissere to stortitler, Kingdom Hearts til PSP, og Final Fantasy Versus XIII.

Resten av de flinke folka arbeider med hoved XIII tittelen, flere Kingdom Hearts spill til mobil og NDS. Uematsu holder på med musikk til Mistwalker spill, selvfølgelig kunne de ansatt han igjen men det har ikke skjedd på en lang stund.

Skulle en remake bli aktuelt, tror ikke vi hører om det før minimum 2 år.

Lenke til kommentar

Det hadde vært litt interessant og vite. Så langt jeg vet har ingen journalist spørt om dette. Men det er flere hundre personer som jobber med hvert hovedspill i Final Fantasyrekka. Altså tallrekka.

Når de også har slått seg sammen med Taito, Enix, og flere andre selskaper må de være et ganske formidabelt selskap.

Til sammenligning er jo Nintendo, Japans andre største selskap. Rett under Toyota på førsteplass. Da kan ikke Sony og Square Enix være langt unna.

Lenke til kommentar

På avslutnings-CG når du fullfører PSP-versjonen av Final Fantasy VII: Crisis Core, så står det 'To be continued in Final Fantasy VII', så Square Enix dysser ikke akkuratt ned ryktene, da de fleste andre prequel-spinoff'ene til andre eldre serier de lager, ikke pleier å avslutte på lignende måte.

Så jeg tipper de har planer om en remake av FFVII på PS3. :)

Men de har ihvertfall 2 FF-spill som skal lages først på PS3 (FF XIII og FF XIII versus).

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...