glenn2k Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hey jeg lurte på om noen har hatt det samme problemet som meg, hver gang noen ringer til oss på hustelefonen, så mister jeg internetten, da må jeg resette routeren eller vente i 5-30 min Blir ganske irritert i lengden på dette, har byttet router opp til flere ganger, har ikke hjulpet, og hustelefonen er vanlig gammel hustelefon ikke IP telefon. Hver gang jeg snakker med leverandør (BKK) sier de bare ja vi sender ny router, men det har ikke hjulpet, så no er det snart nok her, blir veldig sint! Blir veldig glad for svar.... Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hey jeg lurte på om noen har hatt det samme problemet som meg, hver gang noen ringer til oss på hustelefonen, så mister jeg internetten, da må jeg resette routeren eller vente i 5-30 min Blir ganske irritert i lengden på dette, har byttet router opp til flere ganger, har ikke hjulpet, og hustelefonen er vanlig gammel hustelefon ikke IP telefon. Hver gang jeg snakker med leverandør (BKK) sier de bare ja vi sender ny router, men det har ikke hjulpet, så no er det snart nok her, blir veldig sint! Blir veldig glad for svar.... 9619713[/snapback] Er det idèt noen ringer? Prøv i så fall å bare koble UT apparatet fra adapteret/routeren og ring fra mobilen.. kutter linja fortsatt ut er det i alle fall lite som tyder på at telefonen din er et problem av noen sort - hvis linja derimot fortsatt fungerer: koble til et annet apparat og prøv - brytes ikke linja er det bare å kjøpe et nytt telefonapparat Brytes derimot linja hadde jeg nag'a BKK litt mer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hey jeg lurte på om noen har hatt det samme problemet som meg, hver gang noen ringer til oss på hustelefonen, så mister jeg internetten, da må jeg resette routeren eller vente i 5-30 min 9619713[/snapback] Dette er en typisk feilsituasjon som oppstår når bredbånstilkoblingen ikke er korrekt. Det første som skal være på linjen er splitter (denne filtrerer bredbånd fra telefonidelen). Til denne kobles så ledningen til ADSL-modem og ledningen til telefonen. NB Alle telefoner som er tilkoblet linjen må være koblet til splitteren. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 dette kan også skje om internettleverandøren har gitt deg en ISDN-posisjon i sentralen istede for analog. Har dette skjedd siden du fikk adsl eller bare nylig? Hvis det siste er tilfelle ville jeg trodd det var feil på kablingen inne hos deg. (telefoner koplet før splitter) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du har mest sannsynlig koblet feil hjemme hos deg, splitteren skal først, så kabel ut til bredbånd og kabel ut til telefonsystemet, og ALLE telefonene i huset på må den splitterkabelen. Lenke til kommentar
glenn2k Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Internetten fungerer helt fint no, det var ikke noe feilkobling men det viste seg å være hustelefonen som lagde forstyrrelser på nettet, så etter vi kjøpte ny hustelefon fungerte internetten helt fint når folk ringer. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå