Gå til innhold

Hvilke RAM bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg RAM, men har ikke så mye peiling på det. Skal oppgradere fra 1gb til 2gb. Lurte på hvilke RAm.brikker som passer til min CPU og HK?

Har twinmos 1gb 533mhz nå. tenkte meg nye på minst 800mhz. :innocent:

Skal ikke overklokke noe voldsomt, men hadde vært greit å ha muligheten. :whistle:

Passer f.eks disse : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41869

kom med forslag! Hva er best til max 750kr sett.?

Oppsettet finner du i signaturen.

Takk!

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja,ok.

Men hovedkortet er utgått, så det er vanskelig å finne. Men netshop hadde det tydligvis :innocent:

Fant nettopp fram esken til Hovedkortet og fant ut at det støtter 800mhz.

Men hvilket merke å slikt bør jeg velge? og hvilke spesifikasjoner bør de ha?

Er det ikke sånn at de må passe CPUen på en viss måte? :whistle:

Lenke til kommentar

Nei, hovedkort som avgjør hvilke minne som kan brukes. Som du kan se av denne linken så er det også en del andre alternativer. Jeg har selv hatt Twinmos og Corsair brikker sammen uten problemer.

Skal du ha 1024 MB minne ekstra så kan du jo kanskje velge Twinmos igjen. Ønsker du mer minne kan du vurdere "two matched" settene på f.eks. 2 GB til sammen og ender opp med 3 GB i maskinen din.

Lenke til kommentar

ok, da er det jo greit.! :)

Kan jeg kombinere gamle og nye brikker? Husker for noen måneder siden, når jeg tenkte med en ny RAM brikke av samma type som jeg har. Var innom på Datakjeden, men de sa at det å kombinere gamle og nye brikker kunne føre til ustabilt system? Er dette bare tull?

Men uansett, kan jeg kjøpe et sett med 2x1gb på 800mhz som jeg bruker i tillegg til den gamle på 533mhz uten problem?

Lenke til kommentar

Det skal jeg ikke svare sikkert ja på at det går. Den gangen jeg kjørte minner fra to ulike produsenter så var det samme minnefrekvens på dem. Altså begge typene var f.eks. 533 MHz.

Har lest noe om at dersom det settes i 2 brikker med forskjellig minnefrekvens så vil begge kjøre på frekvensen som den laveste kjører på. Altså 3 brikker hvor 2 av dem på 800 MHz og 1 på 533 MHz vil alle kjøre på 533 MHz. Dette dersom de vil kunne kjøre sammen i det hele tatt da... noe jeg ikke kan svare sikkert på.

Vil nok anbefale å ha minnebrikker på samme frekvens i PC-en, bare 533 MHz, 800 MHz e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...