ictys Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg har en database med en masse tekst der har jeg lagt flere bøker med kapittler. For å vise kapittlene så må man velge kapittel og til nå har jeg brukt denne: <form action="bok.php" method="post"> <select name="Velg_kapittel"> <option value="1kap">1 kapittel <option value="2kap">2 kapittel </select> <input type="submit" value="Velg hvilket kapittel"> </form> Men det er litt "tungvindt" går det an å lage en URl som inneholder den samme invormasjonen som går mot bok.php? Alt funker helt fint nå som det er, er bare en "kosmetisk" forandring Endret 9. oktober 2007 av ictys Lenke til kommentar
ictys Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 method="post Jeg forandret denne til "get" da ser du jo dataene i URL'en. Men da funket ikke mål-filen. Jeg har aldri brukt get da post har funket helt fint for meg. Noen som vet hvorfor det ikke virker? Lenke til kommentar
backup Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kanskje fordi med method = post bruker du i php-scriptet $_POST mens med method = get må det brukes $_GET Lenke til kommentar
ictys Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Åååååååååååhhhh - selvfølgelig. Tusen takk!! Funker som bare rakkern nå. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Strengt tatt har vel ikke dette NOE med databaser å gjøre, men... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg mener nå denne posten hadde med både php og database å gjøre. Til slutt så endte det opp med å være ett php "problem", men det det kunne like gjerne vært database. Men jeg er ikke sur, bare glad jeg fikk hjelp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Og hvor kommer databasen inn i bildet? Jo "Jeg har en database" 4. ordet i forste setning, og sa forsvinner det igjen. Alt ang database delen virket. Det som ikke virket var a fa dataene fra brukeren til databasen. Og veien mellom var via phpscriptet, som ikke virket. Sa vet du hvor du skal poste neste gang Lenke til kommentar
ictys Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg startet i en database og vendte aldri tilbake igjen. Det var jo der i mellom php og databasen det hele startet. Ikke så lett å vite hvor man skal poste ting. :-D Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sett [Løst] i emnefeltet når du har fått svar/løsning på spørsmålet/problemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå