Gå til innhold

7800gt blir veldig varm i ny pc

kokka

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt ny pc, men beholdt det gamle skjermkortet. Saken er at hvis jeg prøver å spille spill begynner programvaren som fulgte med å pipe og slår av hele maskinen. Hovedkortet er et MSI P35 Platinum og programvaren er DualCore Center. Jeg lurer på om den kanskje visert feil. Når jeg alt-tabet ut av world in conflict sto den på 88 grader, og når jeg ikke spiller så viser den rundt 50-55 grader. Viften på skjermkortet er Zalman Fatality FS-V7. Temperaturen på cpu er rundt 30 grader hvis det har noe å si.

På den gamle maskinen hadde jeg ikke noen programmer som viste temperaturen, men har jo kjørt spill med det skjermkortet siden april 2006.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er det temperaturen på Skjermkortet som er 88 grader? er det programvaren til skjermkortet som løser det ut?

Det er ikke uvanlig at skjermkort temperatur ligger på rundt 55 idle og 88 på load(i spill osv.)

Dette bør du sjekke:

- kan programmet justeres opp når det gjelder restarting og "piping"

- at vifta på skjermkortet går

- at det ikke er fullt i støv i kjøleren på skjermkortet

- Passe på at det ikke står ting rett bak PC-en/ting som dekker utblåsning fra kjøler

- er det vifte i kabinettet? blir temperaturen i kabinettet veldig høy?

- viss du har satt på vista\kjøler selv, sjekk om den er skikkelig festet til kortet

-viss ingen ting funker, ta av kjøleren/vifta og sjekk hvor mye kjølepasta det er på GPU'en. Det skal kun vere en TYNN film ikkje et tykt lag...viss det er et tykt lag gjør dette at gpu'n blir varmere enn den burde...

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Visste ikke at det er vanlig at temperaturen er så høy. Jeg bare avinstallerte det programmet siden jeg ikke fikk stoppa det når temperaturen kom opp til et visst punkt, restarta uansett. Vifta på skjermkortet går så det suser, bokstavelig talt. Har også 2 kabinettvifter i det nye kabinettet, hadde ingen i det forrige. Temperaturen i kabinettet er også ganske lav, 20-25 grader.

Tror jeg bare prøver å kjøre uten det programmet og ser hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...