Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønsker div info om Mitsubishi Eclipse


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1st Generation (1990-1994)

Eclipse: Base FWD model equipped with a 92 hp naturally-aspirated engine 1.8 L 8-valve SOHC 4G37 engine

Eclipse GS: Upgraded FWD model with slightly more equipment

Eclipse GS DOHC: Upgraded FWD model equipped with a 136 hp naturally-aspirated 2.0 L 16-valve DOHC 4G63 non-turbo engine

Eclipse GS-T: Top FWD model equipped with a 180-195 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T engine

Eclipse GSX: AWD model equipped with a 180-195 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC 4G63T engine

2nd Generation (1995-1999)

Eclipse: Base FWD model equipped with a 140 hp 2.0 L 16-valve DOHC Chrysler 420A engine

Eclipse RS: Equipment Upgraded FWD model equipped with a 140 hp 2.0 L 16-valve DOHC Chrysler 420A engine

Eclipse GS: Equipment upgraded FWD model equipped with a 140 hp 2.0 L 16-valve DOHC Chrysler 420A engine

Eclipse GS Spyder: Convertible FWD model equipped with a 141 hp 2.4L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine

Eclipse GS-T: Hardtop FWD model equipped with a 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63 engine

Eclipse GS-T Spyder: Convertible FWD model equipped with a 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63 engine

Eclipse GSX: AWD model equipped with a 210 hp turbocharged 2.0 L 16-valve DOHC Mitsubishi 4G63 engine

 

3rd Generation (2000-2005)

Eclipse RS & GS: Base model equipped with a 150 hp 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine

Eclipse GS Spyder: Convertible FWD model equipped with a 150 hp 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine

Eclipse GT: Hardtop FWD model equipped with a 200 hp (205 hp federal spec 2000-2001 only) 3.0 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G72 engine

Eclipse GT Spyder: convertible FWD model equipped with a 200 hp (205 hp federal spec 2000-2001 only) 3.0 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G72 engine

Eclipse GTS: Hardtop FWD model equipped with a 210 hp 3.0 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G72 engine with Mitsubishi Variable Induction Management (MVIM)

Eclipse GTS Spyder: convertible FWD model equipped with a 210 hp 3.0 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G72 engine with MVIM

 

4th Generation (2006-)

Eclipse GS: Base FWD model equipped with a 162 hp 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G69 engine

Eclipse GS Spyder: Convertible FWD model equipped with a 162 hp 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G69 engine

Eclipse GT: Hardtop FWD model equipped with a 263 hp 3.8 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G75 engine

Eclipse GT Spyder: Convertible FWD model equipped with a 260 hp 3.8 L 24-valve SOHC Mitsubishi 6G75 engine

 

 

Kilde

 

edit10: puh, ferdig^^

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitsubishi GSX:

http://www.garaget.org/video/82wphxzoaqoq

 

er ikke mange av de i norge så mulig man må importere selv ifra f.eks sverige

 

http://youtube.com/watch?v=RCqCyzx12BA

http://youtube.com/watch?v=v5WkurWswg8

http://www.garaget.org/video/ola3ik3ffper

http://youtube.com/watch?v=s1ZWJjC648I

http://youtube.com/watch?v=Yzjr19F5nHE

 

 

F.eks en standar subaru wrx undersyrer mye mere enn mistsubishi, og audi rs4\s4 og rs6 er trege i forhold på bane pga litt dårlig 4wd og understyrer også mye mere.

 

Er så genialt det 4wd systemet til mistubshi bilen min er så ekstrem morsom å kjøre på grus og glatt føre. :thumbup:

 

3 og 4 gen er amerikans, mens 1 og 2 er japansk\euro og er den gromme varianten

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Så med andre ord er 1.- og 2.-generasjons GSX de eneste som virkelig er verdt å ha. Om du har planer på å lage noe skikkelig heftige saker ut av den. FWD går jo greit den og, men det er begrenset med hva du kan gjøre. Alle VTEC-monstrene til Honda er vel FWD, så det er ikke ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jeg har -92 modellen av eclipse og er veldig fornøyd.

Kan ikke så masse om bil, men den går veldig godt og er sinnsyk god å kjøre =)

Har 2.0 literen på 150 hester, drar veldig godt og gearkassa er så evig elsk :thumbup:

 

Eneste minuset er at hele bilen er såå evig lav, høyde over bakken, taket, og front.

Og bakseteplassen er heller ikke å skryte av, du får knapt to dvergeskimoer inn :ermm:

 

Men veldig bra bil vel og merke =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...