Gå til innhold

Hvordan bruke HDMI på ATI HD2600?

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Har lyst og bruke HDMI i fra skjermkortet og til Tv'n men er usikker på hvordan kobling/overgang jeg må ha for og bruke HDMI i fra skjermkortet.

Prøvde med en DVI-HDMI kabel men fikk ikke noen lyd da..

Finnes det kabler som ikke har alt som trengs?

Så om noen som vet med sikkerhet om hvordan kabel eller overgang jeg trenger kunne linket til den så hadde det vært kjempebra!!

Mvh ITW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Prøvde med en DVI-HDMI kabel men fikk ikke noen lyd da..

Finnes det kabler som ikke har alt som trengs?

Så om noen som vet med sikkerhet om hvordan kabel eller overgang jeg trenger kunne linket til den så hadde det vært kjempebra!!

Mvh ITW

9618999[/snapback]

Når du bruker DVI-HDMI overgang, så får du ikke med lydsignalene. DVI er kun bilde.

Du må enten bruke en ren hdmi-kabel, eller overføre lydsignalene fra PC-en med en vanlig minijack-kabel, evt. phono (rød/hvit), optisk eller koaks, alt ettersom hva lydkortet ditt har til disposisjon.

Endret av fAight
Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet på et HD 2400 pro kort og så vidt jeg vet har det ikke noe med at kortet ikke har lydfunksjoner. Men det har noe med overgangen (adapteret) fra DVI til HDMI. DVI-kontakten må i det minste ha 24 pinner slik at lydsignalene også kan bli overført, mange overganger har bare 18. Men om du må ha et eget ATI-adapter som skiller seg fra andre adaptere vet jeg ikke. (men det skulle jeg gjerne ha visst).

Lenke til kommentar

Ja hadde vært godt og fått ett endelig svar på det ja.

Hjalp jo godt på det du nevner med 24pinner da, kan jo telle på de jeg har/ser da..

Men om det er rett?

Stod dette på ATI sin side der man kunne kjøpe en overgang til 7$

Note: "This as a replacement to lost or damaged adapters ONLY. It can not be sold separately. This adapter will not enable HDMI through the DVI output of any Radeon™ HD 2000 series board; it will only work if your product was originally shipped with a DVI-HDMI adapter."

Supported on the following product:

RADEON HD 2900

RADEON HD 2600

RADEON HD 2400

ATI DVI-HDMI

Men vil dette bety at siden det ikke fulgte med en slik adapter med mitt skjermkort så har ikke jeg lyd muligheten?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...