12kenn1 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Har en HP bærbar som har klikket litt, Jeg var i firefox så klikket alt plutselig. Derfor så måtte jeg restarte den, men det gikk ikke den kommer frem til "start i sikkermodus" og alt det der, men ingen funker. Den kommer til xpscreen så kommer det bluescreen med en feilmelding, så restarter den seg. Hva skal jeg gjøre? recovery DVD-en funker ikke, bare operativsystem DVD-en. Vil ikke slette alt på pc`en. Når jeg setter i operativsystem CD`en så kommer det "trykk en tast for å boote fra CD" men det gjør det ikke på recovery cd`en. Går det ann å koble en ekstern harddisk til pcèn å flytte alle dataene over dit uten at jeg må være inni i windows? Ett siste spørsmål. Når jeg setter i operativsystem cd`en så kan jeg velge å fikse operativsystemet, men da kommer det bare opp at den ikke finne angitt fil og att jeg må prøve å skrive det inn igjenn. Hva skal jeg gjøre? På forhånt takk. Endret 2. oktober 2007 av 12kenn1 Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det går an å koble til en ekstern disk for å kopiere over data. Mange linux-distroer som tilbyr dette. Knoppix er en f.eks som tilbyr dette. Ett siste spørsmål Der var det ikke noe spørsmål gitt... Lenke til kommentar
12kenn1 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvordan overfører jeg fra hd på den bærbare og over til den eksterne hd da, uten å være inne i windows? Lenke til kommentar
Marv Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hvordan overfører jeg fra hd på den bærbare og over til den eksterne hd da, uten å være inne i windows? 9619056[/snapback] du kan laste ned en linux-distro. f.eks. ubuntu. denne kan du da kjøre fra cd-plate, og få tilgang til dataene dine. Link til UBUNTU EDIT: Leif Endret 2. oktober 2007 av Marv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå