Big SturL Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg flyttet til Trondheim for en kort stund siden for å gå på videregående skole. I den anledning fant jeg meg en hybel i en studentby. Men, jeg fant fort ut at dette ikke var noe fra meg, og planlegger å flytte hjem igjen for å gå på skole der. I leiekontrakten heter det at "Leieforholdet kan ikke sies opp i kontraktsperioden" og at den gjelder fra 01.08.07 til 31.07.08, men med tanke på at jeg har kun bodd her i 6-7 uker, er kontrakten ufravikelig? Kan forøvrig også nevnes at jeg er under 18 år, og det er mitt navn på kontrakten. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Står det noe om muligheten til å fremleie hybelen? At hvis du finner en som vil bo der og betale for deg så kan du gjøre det? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Tror det skal gå, spørs jo bare hvem som vil bo på et sted som dette nå Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg sendte hvertfall denne mailen nå: Heisann! Mitt navn er Sturla Røysland, og jeg bor i hybel 49A her på Falkenborg. Jeg kommer opprinnelig fra Molde, og flyttet til Trondheim for å gå andreåret på Kuldeteknikk ved Ladejarlen VGS. Dessverre har jeg oppdaget at dette ikke var et bra valg for meg med tanke på videre skolegang, da dette faget ikke danner grunnlag for opptak hos NTNU. Etter samtaler med rådgiver ved skolen har jeg besluttet at det beste for meg vil være å flytte tilbake igjen til Molde for å gjøre ferdig den videregående skolegangen der. Jeg mottar for tiden bostipend hvilket rekker akkurat til å dekke husleia. Når jeg slutter på skolen faller stipendet bort. Jeg er fullt klar over at det i leiekontrakten står at leieforholdet ikke kan sies opp i kontraktperioden, og at dere vil stå i en uheldig situasjon med tanke på leieinntekter ved en eventuell oppsigelse. Men, jeg håper at det kan utvises skjønn for situasjonen jeg er i. Jeg vil mer enn gjerne være behjelpelig ved å finne en vedkommende som kan ta over hybelen for meg hvis det er ønske om det. Med vennlig hilsen Sturla Røysland Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Fin den. Du vil sikkert fjerne navnet ditt så Google ikke snapper det opp Lenke til kommentar
zatux Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva fikk du til svar da? *Skal bo ved Falkenborg til høsten* Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Du har 3 måneders oppsigelsestid ved leiligheter, for hybler er det 1 mnd oppsigelsestid. Men det her er fravikelig og kan avtales bort, noe du har gjort. Mitt tips til deg er å finne noen som kan ta over leiligheten din så fort som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå