Gå til innhold

Objektiv til D80

Anbefalte innlegg

Heisann,

har vel så godt som bestemt meg for et D80. Kjente litt på det i butikken og det kjentes veldig bra ut å holde.

Spørsmålet mitt da hvilken av kit-linsene jeg bør gå for. Saken er at jeg skal til England/Old Trafford for å se fotballkamp til helgen, og vil gjerne ha et objektiv som lar meg komme høvelig greit innpå matta. Har ingen forhåpning om closeups, men vil gjerne så nært som mulig. Skjønner at 18-135mm lar meg komme nærmere enn 18-70, men har lest endel om at bildekvaliteten er dårligere på 18-135. I hvilken grad vil jeg legge merke til dette? Kameraet skal jo brukes til andre ting etter helga, så vil jo gjerne ha et objektiv jeg blir fornøyd med etterpå også.

Er 18-70 tingen eller vil jeg bli fornøyd med et 18-135? Dette er mitt første dSLR.

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 18-70 tingen eller vil jeg bli fornøyd med et 18-135? Dette er mitt første dSLR.

Du vil nok helt sikkert bli fornøyd med 18-135, dersom du ikke har erfaring med noe annet. Personlig er jeg nokså usikker på hvilket jeg hadde valgt selv, ser ikke bort fra at det hadde blitt 18-135, men det er fordi jeg ville (på sikt i hvert fall) supplert med en del fastoptikk, som ville tatt hånd om de "krevende" bildene...

Selv har jeg 18-70, men det var ikke så mye å velge mellom når man kjøpte et D70s... Er veldig godt fornøyd med den, men ser ikke bort fra at du vil savne et teleobjektiv også. Det lønner seg selvfølgelig å kjøpe løst, men da kan det være at noe av fotogleden også forsvinner - for det er unektelig litt mer bry å skifte objektiv enn å bare vri på ringen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...