Shruggie Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har ikke hatt nett i en uke, og når jeg kommer meg tilbake online får jeg beskjed om at jeg har "problemer med betaling" på xboxen. Greit nok, det er fordi jeg har byttet bank og det gamle VISA-kortet ikke fungerer lenger. Kjapp busstur ned til byen for å kjøpe 3-mnd kort. Kjapp busstur tilbake - funker ikke. Ringer MS support, og sitter og venter tyve minutter før en eller annen IDIOT som ikke kan norsk verdt fem flate øre prøver å skjønne hva problemet mitt er. Så får jeg vite at jeg av en eller annen utenomverdensk grunn _skylder_ Microsoft 118 kroner fordi de ikke har fått trekt kortet mitt! Nå er det jo ikke min feil at de har prøvd å trekke kortet mitt i to MÅNEDER før de endelig bestemmer seg for å stoppe kontoen min, men det skjønner ikke Frk. MS Support. Greit nok, jeg sier at jeg kan gå med på at de trekker to måneder fra det 3-mnd kortet jeg allerede har kjøpt, så går vi i null! Da går det en eller annen sikring hos Frk. MS Support. Jeg kunne bokstavelig talt _se_ SYNTAX ERROR beskjeden flashe foran øynene hennes. Ti minutter med forklaring på forskjellige måter før jeg endelig spør om å snakke med sjefen hennes. Satt på hold i nye ti minutter, så får jeg beskjed om at jeg blir ringt tilbake om "to-tre dager", siden de "ikke har noen konsulenter tilgjengelig akkurat nå". I mellomtiden sitter jeg og sjekker prisene på QXL for brukt Xbox og sikler på Wii med Zelda. Hva gir dere meg, folkens? Fantastisk kundeservice, eller hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 :!: Du er ikke den eneste som har slitt med det. Husker da jeg skulle prøve å avbryte mitt Live abb. Lette overalt på nettet men fant ut til slutt at jeg måtte ringe. Prøvde å ringe flere ganger over en uke ca., men kom bare til en jævla telefonsvarer som sa den skulle ringe meg opp. (Noe den aldri gjorde) Til slutt kommer jeg til en fra India eller noe sånt som kunne litt engelsk... Han fant ikke gamertaggen min Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg kunne bokstavelig talt _se_ SYNTAX ERROR beskjeden flashe foran øynene hennes. 9618365[/snapback] Den har jeg vanskelig for å forstå... Over telefon? Endret 2. oktober 2007 av MartinLande Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Det som irriterer meg mest er jo at MS er det eneste firmaet som skal ha betalt for å spille online. Skal de gjøre det, får de FAEN ta meg behandle de betalende kundene sine ordentlig også. Ja, jeg er fremdeles pissed! Jeg hadde virkelig gledet meg til å teste Halo 3 multiplayer etter å ha spilt singleplayer i nesten en uke. MartinLande: Det er en MS DOS vits, som henspiller på at enhver kommando som ikke er i riktig rekkefølge ikke forstås av systemet. Det morsomme i denne situasjonen er at Frk. MS Support åpenbart jobbet ut fra et script, og fant ikke mitt spørsmål i FAQ-seksjonen bakerst i boka :| Endret 2. oktober 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 MartinLande: Det er en MS DOS vits, som henspiller på at enhver kommando som ikke er i riktig rekkefølge ikke forstås av systemet. Det morsomme i denne situasjonen er at Frk. MS Support åpenbart jobbet ut fra et script, og fant ikke mitt spørsmål i FAQ-seksjonen bakerst i boka :| 9618435[/snapback] Hehe, ja vet hva en syntax error er men hvordan fikk du til å se den? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Wow, nå drar du tråden fantastisk off topic, men samtidig kjenner jeg at noe av frustrasjonen min går over fra MS til deg, så... Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Bokstavelig talt er selvsagt feil ord å bruke. Billedlig talt burde jeg egentlig skrevet. Det er egentlig fantastisk irriterende av bokstavelig talt er i ferd med å gli over til å bety nøyaktig det motsatte av ordbokbetydningen på folkemunne... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Og nå er det helt sikkert mer enn nok OT i denne tråden. Carry on. Endret 2. oktober 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jepp... Er det noen som vet om de faktisk kommer til å ringe meg tilbake? Hvis jeg må vente tre dager, så må jeg ringe tilbake selv, blir jeg ennå mer irriterert, og... Vel, jeg har ikke høyt blodtrykk i dag, men det kan fort forandre seg! Jeg utstår ikke dårlig kundeservice, mye fordi jeg har jobbet med kundeservice i 7 år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Kan jo hende at de gjør det, men de har aldri ringt tilbake til meg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er det jo ikke min feil at de har prøvd å trekke kortet mitt i to MÅNEDER før de endelig bestemmer seg for å stoppe kontoen min, men det skjønner ikke Frk. MS Support. 9618365[/snapback] Men det var det gamle kortet du hadde angitt som kort som skulle brukes? Og som du ved ditt bankbytte hadde sørget for at ikke lengre var gyldig? Hvordan kan du legge skylden på Microsoft for dette? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Det er da vel ikke så vanskelig å sette 118kr på kontoen, er det vel? Endret 2. oktober 2007 av Amored Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Nå er det jo ikke min feil at de har prøvd å trekke kortet mitt i to MÅNEDER før de endelig bestemmer seg for å stoppe kontoen min, men det skjønner ikke Frk. MS Support. 9618365[/snapback] Hvis du hadde lest rettningslinjene til XBL, hadde du innsett at det du ytra der, er heilt bak mål. Sjølvsagt pliktar du deg til å seie opp abbonemanget ditt. Abbonemanget er løpande, og dei sluttar ikkje å fakturere kortet ditt før du seier det opp. Så jo, det er din feil. Sucks to be you. Endret 2. oktober 2007 av dark by design Lenke til kommentar
MasterShake Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er sjokkert over hvor dårlig behandling Microsoft gir kundene sine. Jeg har vært i en lignende situasjon med dem før og jeg kan, basert på egen erfaring, si deg med sikkerhet at de IKKE kommer til å ringe deg opp igjen. Jeg tror strategien deres er å be kundene "vente" til de gir opp. Helt håpløst. En gang jeg snakka med dem ville jeg rett og slett ikke ta nei for et svar, men holdt en sivil tone hele veien. Etterhvert slang faktisk svensken på røret! Det er rimelig utrolig. Jeg ringte straks Microsoft Norge og leverte en klage, noen dager senere fikk jeg en telefon med beklagelse fra en annen svenske. Lættis.. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 :!: Du er ikke den eneste som har slitt med det. Husker da jeg skulle prøve å avbryte mitt Live abb. Lette overalt på nettet men fant ut til slutt at jeg måtte ringe. Prøvde å ringe flere ganger over en uke ca., men kom bare til en jævla telefonsvarer som sa den skulle ringe meg opp. (Noe den aldri gjorde) Til slutt kommer jeg til en fra India eller noe sånt som kunne litt engelsk... Han fant ikke gamertaggen min 9618398[/snapback] Hvis man har hatt xbox før og betalt for 1 års online (500kr).. Vil de automatisk trekke for 1 år til når 12 måneder har gått ? Har ikke xbox lenger og er ikke så lenge til det har gått 1 år siden jeg hadde xbox nå. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Må si meg enig med dark by design angående dette, etter tiden din gikk ut ble kontoen din forsøkt belastet siden du ikke hadde avbrutt medlemskapet ditt til live. Som automatisk fornyer seg selv med mindre du avbryter medlemskapet. Du hadde sannsynligvis live i tiden etter det gikk ut og skylder dermed microsoft penger. Om du hadde internett eller ikke har faktisk ingenting å si, blir som å si jeg skal ha ekstra dager på buss kortet mitt fordi jeg ikke brukte det hver dag den måneden fordi jeg var syk. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 De er sleipe og trekker automatisk ser jeg ja... hva var nummeret til xbox folka igjen ? må få ringt sånn at jeg ikke mister 500 spenn =s Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 800 14 174 Det stenger 1700, og er kun åpent mandag til fredag. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tusen hjertelig = ) får ringe imorra... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis man har hatt xbox før og betalt for 1 års online (500kr).. Vil de automatisk trekke for 1 år til når 12 måneder har gått ? Har ikke xbox lenger og er ikke så lenge til det har gått 1 år siden jeg hadde xbox nå. 9622429[/snapback] Nei. Når du vel eit abb på 3 mnd, betalar du totalt 159,- Då betalar du 159,- med ein gong, og har gold i 3 månader. Når dei 3 månadene er gått ut, fortsett abbonemanget til same pris, berre då gjer dei slik: 159 / 3 = 53,- Du betalar då 53,- i månaden heilt til du seier opp. Tar du derimot eit år, til 499, betalar du 499 med ein gong, og har gold i eit år. Når det året er gått blir det same leksa. 499 / 12 = 41,50,-. Nokon i det heile tatt som har tatt seg tida til å lese EULA? Ikkje det nei. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) De er sleipe og trekker automatisk ser jeg ja... hva var nummeret til xbox folka igjen ? må få ringt sånn at jeg ikke mister 500 spenn =s 9622702[/snapback] Nå skal jeg forklare: Jeg har hatt Live i 12 måneder nå. For 2 uker siden fikk jeg mail angående dette. Om 2 uker trenger de betaling for nye 12 måneder. Jeg kunne da velge mellom: - La de trekke pengene automatisk ( om VISA-info er registrert i systemet). - Legge inn kortinformasjon, om jeg ikke har lagt inn dette fra før. - Oppdatere kortinformasjon i tilfelle jeg har skiftet bank eller VISA-kort siden sist. - Forhåndsbetale. Valgte det sistnevnte. Kjøpte en 12-måneders kode på eBay for 340 kroner. Endret 2. oktober 2007 av StaBBer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå