2rb Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Heisann. Har søkt over «alt» i dag på jakt etter phono vegg-kontakt. Altså ein slik kontakt/boks eg kan montere på veggen, slik at eg kan ta phono-kablene fra TV/Stereo og bare koble dei til vegg-kontakten - så ha ferdig kabel i veggen dit den skal. (så slipper ein å ha synlige kabler) Har som sagt leita etter dette, men finner ingen ting. Eineste eg har funnet er slike phonokontakter som eg sikkert kan klare å lage eit eller anna ut av selv. Men ingenting hadde vert bedre enn om det finnes ein boks som kan felles inn i veggen (evt ha utpå veggen). Endret 5. oktober 2007 av 2rb Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Først og fremst. Når du ser etter slikt, bruk uttrykket RCA ikke phonokontakter. Da finner du faktisk ting Har ikke sett noe slikt. Men det er ikke noe problem å lage selv. Kjøp en generisk kontaktboks, som du selv kan borre ut hull i. Deretter kjøper du to RCA "jente" kontakter som er beregnet på å sette inn i bokser, og skru dem fast. De to øverste bildene her illustrerer hva slags kontakter jeg mener. Edit: Biltema har alt du trenger: Chassiskontakt RCA, 2 stk. kr 26,90 Koblingsboks til 24,90 Om du har mulighet for innfelling i veggen, kan du kjøpe en litt annen koblingsboks som ikke er like klumpete Endret 2. oktober 2007 av cyclo Lenke til kommentar
2rb Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Visste faktisk ikkje at phono og RCA er like Takker for gode råd. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vi har noe sånt på skolen, men vet ikke om de er "hjemmelaga" eller om de er laget på fabrikk. Har hvertfall aldri sett det før. Om du skal felle inn i veggen, anbefaler jeg deg å kjøpe en sånn tom firkanta ramme samt. en ramme til å ha rundt. Om du skal ha noe innfelt, kommer du langt med disse to ELnr: 1411761 (ramme) og 6941551 (lokk) Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Kjøp denne http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=78658 og bruk phonogreiene du linket til istedenfor. art.nr: 35-754 Endret 2. oktober 2007 av Futurama Lenke til kommentar
2rb Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Vart litt mange biltema-linker her Har fått litt ideer, så får sjå kva eg finner på etterhvert. Takker for forslag så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå