ironduke Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Planlegger å bestille elektronikk fra USA og da kommer den med strømforsyning på 120 VOLT. Dette vil jo funke dårlig her i Norge, men det skal visst kunne fikses lett ved en adapter. Finner ikke noe sånt på nettbutikkene, så lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne en? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Vanlige PSUer er generelt (i dag kan en vel egentlig si alltid) universale og kan brukes med voltstyrker fra ca. 100-240. Det er LENGE siden jeg har sett en PSU der dette ikke var tilfelle, men om du er i tvil kan du jo bare sjekke produsentens websider. Endret 2. oktober 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Vanlige PSUer er generelt (i dag kan en vel egentlig si alltid) universale og kan brukes med voltstyrker fra ca. 100-240. Det er LENGE siden jeg har sett en PSU der dette ikke var tilfelle, men om du er i tvil kan du jo bare sjekke produsentens websider. 9618256[/snapback] Du mener altså at jeg kan bruke den strømadapteren som følger med? Er det ikke annen type stikkontakt også da fra USA? Det gjelder forøvrig en værstasjon (av type Oregon Scientific WMR968) som skal kobles til pc. Endret 2. oktober 2007 av ironduke Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du mener altså at jeg kan bruke den strømadapteren som følger med? Er det ikke annen type stikkontakt også da fra USA? Det gjelder forøvrig en værstasjon (av type Oregon Scientific WMR968) som skal kobles til pc. 9618296[/snapback] ja, vil jo være anderledes, men en slik konverter koster noen 10ere hos CO eller liknende.. Gjorde dette selv, funket fett med både iPod, mobil, barbermaskin og bærbar PC.. Ingen problemer, kun pluggkonverteren som gjør at du kan bruke amerikansk plugg i norske stikkontakter Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Du mener altså at jeg kan bruke den strømadapteren som følger med? Er det ikke annen type stikkontakt også da fra USA? Det gjelder forøvrig en værstasjon (av type Oregon Scientific WMR968) som skal kobles til pc. 9618296[/snapback] ja, vil jo være anderledes, men en slik konverter koster noen 10ere hos CO eller liknende.. Gjorde dette selv, funket fett med både iPod, mobil, barbermaskin og bærbar PC.. Ingen problemer, kun pluggkonverteren som gjør at du kan bruke amerikansk plugg i norske stikkontakter 9618330[/snapback] Ok! Prøvde å finne det hos CO, men jeg er usikker på hva jeg skal søke på. Gidder noen å finne link til en slik pluggconverter? Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) http://www.google.no/search?hl=no&q=reiseadapter&meta= De fleste strømforsyninger / omformere til pc og mobil støtter 100-240VAC og 50Hz / 60Hz. Dersom den ikke gjør dette, og kun f.eks. støtter 100-120VAC samt 60Hz (amerikansk standard for strøm - 220-240VAC 50Hz i europa/norge) må du kjøpe en strøm omformer som takler behovet til komponenten. Clas Ohlson har en omformer fra 240V => 120V på ca 300 voltampere til rundt 1000kr. Måtte kjøpe en slik selv en stund tilbake. (stor tung klump...) Tør ikke tenke på hva som må til for å drifte f.eks. en TV eller andre ting som trekker mye strøm. EDIT: feil Hz i usa og europa Endret 2. oktober 2007 av WildEye Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 http://www.google.no/search?hl=no&q=reiseadapter&meta= De fleste strømforsyninger / omformere til pc og mobil støtter 100-240VAC og 50Hz / 60Hz. Dersom den ikke gjør dette, og kun f.eks. støtter 100-120VAC samt 50Hz (amerikansk standard for strøm - 220-240VAC 60Hz i europa/norge) må du kjøpe en strøm omformer som takler behovet til komponenten. Clas Ohlson har en omformer fra 240V => 120V på ca 300 voltampere til rundt 1000kr. Måtte kjøpe en slik selv en stund tilbake. (stor tung klump...) Tør ikke tenke på hva som må til for å drifte f.eks. en TV eller andre ting som trekker mye strøm. 9618444[/snapback] Du blander frekvensene litt, det er Europa/Norge som har 230V 50Hz Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvorfor skal du konvertere pluggen? Kontakten du finner på PSUen er den samme som om du kjøper den her og alt du trenger er å bruke en norsk strømkabel istedet for den som (kanskje) følger med. Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bare en liten oppklaring, det er Norge/Europa som har 50 Hz, og USA som har 60. Det du trenger i tillegg er enten: a) Kun selve stikk-kontakten, 20 kr på CO. Husk at på feks USA-versjonen av PS3 så står det at det kun er 120V selv om den funker på 220V. b) Omformer så apparatet går på 220V, prisen her er avhengig av hvor kraftig(W) man trenger. Koster vel kanskje fra 3-400,- kr for de minste opp til flere tusen. http://www.google.no/search?hl=no&q=reiseadapter&meta= De fleste strømforsyninger / omformere til pc og mobil støtter 100-240VAC og 50Hz / 60Hz. Dersom den ikke gjør dette, og kun f.eks. støtter 100-120VAC samt 50Hz (amerikansk standard for strøm - 220-240VAC 60Hz i europa/norge) må du kjøpe en strøm omformer som takler behovet til komponenten. Clas Ohlson har en omformer fra 240V => 120V på ca 300 voltampere til rundt 1000kr. Måtte kjøpe en slik selv en stund tilbake. (stor tung klump...) Tør ikke tenke på hva som må til for å drifte f.eks. en TV eller andre ting som trekker mye strøm. 9618444[/snapback] Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette er ikke noe problem å kjøpe, PSU'er kjører på 120v og 220v, før hadde man en bryter bak på PSU'en som man switchet mellom de forskjellige. Til og med Strømforsyningen Xbox360 bruker takler Norsk og Amerikansk strøm. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ah. var litt for rask Beklager det. Hadde bare omformere som tok begge her... Oppdaterer Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Tilbake til orginal spørsmålet. Det følger med en 12V omformer til basestasjonen, og da er det 99,95% sansynlig at det holder med en kontakt adapter. Eventuelt kan du kjøpe en 12V omformer i Norge (pass på at du har rett type (ampere)) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har kjøpt en HD DVD spiller fra usa, den skal ha 120v / 60Hz / 33w inn, noen som kan gi en link til en som passer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå