Gå til innhold

Prison Break Quiz (Kan innholde spoilers)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var jo vel ikke så viktig for handlingen da, pengene de vant ble jo bare tatt av han vakten, sammen med klokka til DB Cooper, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Ikke så viktig for handlingen ?

 

-Pengene de vant ble tatt av vakten, for å få tilbake cellen som ville bli avslørt med den dårlige vasken.

-Pengene og klokken ble tatt av vakten.

-Gutta hevnet seg ved å plante ting i skapet til vakten så warden Pope sparket vakten.

-Cellen var nå trygg igjen

-I neste sesong blir samme vakt sammen med en sparket Bellick en duo som gikk etter rømlingene og de 5 mill dollarne.

-Så får vakten tak i pengene, men drepes av T-Bag. Men Bellick blir tatt for drapet og satt inn i Fox River.

 

For å oppsumere, hadde ikke gutta vunnet pokerhånden hadde de ikke hatt penger for å betale for cellen. Da hadde heller ikke vakten tatt pengene i egen lomme og beholdt gulluret. Ergo hadde aldri han blitt satt opp av Westmoreland og han hadde aldri fått sparken. Etter det hadde han heller ikke gått etter pengene og blitt drept. Og Bellick hadde aldri blitt satt inn i Fox River.

 

Så jeg tror du tar feil, den pokerpotten, altså pengene VAR viktig for handlingen.

 

Ja ok det var viktig da :p

Men tror det ikke er så mange som husker sånt uten og se serien flere ganger..

Lenke til kommentar
Ja, men da skal jo purken lete etter han ennå? Og tipper ikke at han hadde skrevet at han selv hadde rømt fra et fengsel på et forum :p Men kan jo hende det du sier da :p

 

Både Raste og Alvio beviser med sine svar det jeg var ute etter med engang jeg begynte å poste innlegg her. At norsk ungdom vet for lite om våre egene helter her til lands. Men er mye mer opptatt av fiktive helter som eks Michael osv.

 

Hvor tar jeg dette fra? Hvis dere blar opp mange innlegg tilbake i hovedtråden om Season 3 så får dere svar.

 

Jeg har et nick som er Kjakan24, jeg har kommet med referanser til at jeg har hjulpet folk med å rømme fra fengsel, samt å ha rømt selv. Jeg snakker om at jeg har fått høye krigsmedaljer osv.

 

Ingenting av dette stemmer selvsagt om meg, jeg er bare en rar kar på 27 år som tror at vår historie kultur her til lands virkelig henger i en tynn tråd. Grunnen er at INGEN av dere klarer å se at jeg snakker om Gunnar Sønsteby, motstandsmannen under krigen (2.verdenskrig folkens, fra 1939-1945). Denne Sønsteby er vår største krigshelt gjennom tidene, mulig i konkuransse med Shetlands Larsen og Max Manus. Han gikk under kallenavnet "kjakan" og "nr.24".

 

At folk i det hele tatt må skrive at "jeg tror Kjakan bare kødder om seg selv" osv er jo bare helt på trynet. Jeg hadde en hypotese om at unge norske folk her til lands vet for lite om sin nære historielære. Ingen klarer å kjenne igjen alle ledetrådene jeg har lagt igjen i trådene og ingen har klart å si.... "skjønner dere ikke hva dette er? Kjakan24?" -"han bare skal ha dere til å tro han er Gunnar Sønsteby". Jeg måtte si det rett ut for at folk skulle få det med seg.

 

Jeg trodde altså før jeg begynte å poste som en gal angående fengsler og Kjakan 24 at folk vet for lite om vår største krigshelt, som fortsatt lever btw. Tror svarene fra dere her beviser at jeg hadde rett.

 

Uansett hva dere vil si og svare så får dere ha det for dere selv. Dette mener jeg at jeg ikke kommer til å svare på det, da jeg har verifisert min tese og er fornøyd med det.

 

Kommer ikke til å være så aktiv her før neste episode. Da kommer det til å dreie seg om PRISON Break, og BARE Prison Break fra min side. Ingen mer harselas med folk og sagn om fengselsrømninger fra andreverdenskrig.

Lenke til kommentar
Ja, men da skal jo purken lete etter han ennå? Og tipper ikke at han hadde skrevet at han selv hadde rømt fra et fengsel på et forum :p Men kan jo hende det du sier da :p

 

Både Raste og Alvio beviser med sine svar det jeg var ute etter med engang jeg begynte å poste innlegg her. At norsk ungdom vet for lite om våre egene helter her til lands. Men er mye mer opptatt av fiktive helter som eks Michael osv.

 

Hva mener du at du var ute etter?

 

Hva er liksom vits med å vite noe om våre helter? Det bryr meg ikke en dritt for å si det rett ut.

Lenke til kommentar

For å svare deg, Kjakan.

 

En ekte fan ville husket at i pokerepisoden så spilte de poker, og juksa, men T-Bag glapp kortet så de andre så de, og C-Note mista hånda si.

 

En weird maniac som utgir seg for å være en 80 åring som har rømt fra fengsel selv om han sikkert er 12 år, ville gått inn på episoden, sjekka, og lata som han huska det.

Lenke til kommentar
Ingenting av dette stemmer selvsagt om meg, jeg er bare en rar kar på 27 år som tror at vår historie kultur her til lands virkelig henger i en tynn tråd.

Er du 27 år? :O Det hadde jeg virkelig ikke forventet etter oppførselen din å dømme. Uansett; du må huske at det er en god del yngre forumbrukere her på forumet. Andre verdenskrig lærer en ikke mye om før i niende- eller tiendeklasse på ungdomsskolen. Det er kanskje en grunn til at ikke alle har hørt om ham.

Når du legger ut "hint" om at du er en som har rømt fra fengsel, osv: Venter du at folk skal tro at du er Kjakan? Tviler på at noen her inne er så dumme. Personlig så jeg bare dumt på de første innleggene dine og skjønte ikke helt hvor du ville ...

 

Gunnar F. T. Sønsteby er en av de mest kjente motstandsfolkene fra WW2, og de fleste "litt oppi åra" burde kjenne til ham. "Den som ikke lærer av historien er dømt til å gjenta den", osv, osv. Der er vi iallfall enige, Kjakan24. :) Den mest kjente nordmannen er kanskje etter min mening Martin J. Linge. Selv om han døde tidlig i krigen på en hotelltrapp på Måløy allerede i '41. Men han fikk oppkalt et eget kompani etter seg - det velkjente Kompani Linge. Tror kanskje flere har hørt om dette kompaniet enn om Kjakan (selv om kjakan nok utrettet større bragder under krigen enn det Martin rakk).

 

Nytt spørsmål: Hva sa Scoefield til Lincoln da han kom inn i fengselet? Det aller første, altså.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...