Viperz Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 jeg har en gammel IBM Aptiva 24mb ram 100mHz 500 mb hd integrert skjermkort Hvordan Linux burde jeg legge inn? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 søk deg omkring i forumet for fuck sake! Lenke til kommentar
Azton Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja det er blitt tatt opp mange ganger før. Personlig anbefaler jeg FreeBSD. Ganske bra. - Azton Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Når det kommer til Linux og alt rundt det i konstant utvikling er det vel best med ferske svar Personlig ville jeg prøvd Slackware. Jeg har brukt Linux veldig lite, men klarte likelvel å legge inn slack uten større problemer. Mandrake og den slags er vel forbeholdt kraftiger boxer Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Seriøst, hvorfor skriver du "hvordan linux". Hører du ikke at det høres helt jevlig feil ut ? :-? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 jeg har en gammel IBM Aptiva24mb ram 100mHz 500 mb hd integrert skjermkort Hvordan Linux burde jeg legge inn? Prøv med slackware du,.. eller *BSD for den saks skyld. Har en Aptiva 100 Mhz med FreeBSD 4 og en 150 mhz med slack. Begge funker fint bruker den ene som irc bot og den andre som router for i.neten. Håper du får det til Aktuelle linker : http://www.freebsd.org http://www.slackware.org http://www.linuxdocs.com - Just in case Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 takker for alle svar! regner med at jeg går for BSD skal se om jeg får det til. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Seriøst, hvorfor skriver du "hvordan linux". Hører du ikke at det høres helt jevlig feil ut ? :-? Men klapp nå igjen brødboksen da, eller ta deg en tur over på språkrådets sider. Forøvrig mangler du spørsmåltegn etter første setning. Og j*vlig skrives med æ og ikke e . EDIT: Jeg lar tvilen komme deg til gode på det siste ankepunktet. Jeg ser at forumet oversetter j-æ-vlig med sinnsvakt. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kjører BSD 4.4 på en Pentium 133, og det går fint. Ikke x selvsagt... du hadde vel ikke tenkt å kjøre det også? Og en Pentium 75 klarer fint Red Hat 7.2, til og med x... om noe tregt vel og merke. Har ikke hatt tid til å se på RH8.0 ennå... noen som kan si hvordan forskjellene er? -P- Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Kjører BSD 4.4 på en Pentium 133, og det går fint. Ikke x selvsagt... du hadde vel ikke tenkt å kjøre det også?Og en Pentium 75 klarer fint Red Hat 7.2, til og med x... om noe tregt vel og merke. Har ikke hatt tid til å se på RH8.0 ennå... noen som kan si hvordan forskjellene er? -P- 100 mhz maskinen min med FreeBsd kjører Xfree86 3.3.6 på S3 Trio64. Det går for å si det sånn. Men ville ikke anbefallt å kjøre en krevende WindowMananger som KDE eller GNOME. Jeg kjører WindowMaker på denne og dette fungerer strålende. Men har du for mye som kjører,.. Ja da svarer det egentlig for seg selv. Men klarte som test. Kjøre korte videoklipp med mplayer på denne maskinen med relativt lite lagg i lyd i forhold til lyd. Ikke så dårlig det til å være en så treg maskin. Da tenker jeg på klipp på 5-10 minutter kun selvsagt. Men generelt sett brukes ikke X på denne maskinen, har ikke fast skjerm montert på den heller. Kobler meg heller til via ssh, om jeg skal bruke den. Oppdatert : Glemte nesten den RedHaten, som jeg også ville frem til. En kompis har en RedHat 8.0 på en veldig treg maskin, husker ikke antall Mhz men det var ikke mange... Men han mente dette gikk greit selv med X, men han er også som meg og velger WindowMaker for å ikke sluke bort alt av verdifulle system ressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå