Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Råd vedr. evt bytte av bredbråndsleverandør

Anbefalte innlegg

Har fått et bra bredbåndstilbud fra canal digital, som jeg har lyst til å hoppe, men det dukket opp noen spørsmål....

Ved å få bredbånd gjennom TV kanalen slipper jeg jo Telenor leien, da jeg også har lyst til å kutte fast telefonen (som også leveres av min bredbåndsleverandør i dag). Men det er litt motstand i husstanden mot å kutte fast telefonen. Kan jeg ringe over bredbåndet til canal digital (IP telefon, eller hva det kalles),hva koster slikt? (noen sier det er gratis), må jeg få meg en telefon som kobles til dataen på måte - via usb eller kan den gamle analoge brukes, hva slags telefonnr. vil jeg få, må dataen være på for at denne type telefoni skal virke, koster det mye for andre fasttelefoner å ringe til dette??

Jeg har i dag email adresser som er knyttet opp til min bredbråndsleverandør, som [email protected]. Vil man kunne bruke disse adressene når man bytter til en annen leverandør, eller blir disse slettet når man sier takk og farvel til leverandøren. (emailadressen er jo brukt mange steder på nettet til registrering, forum, kjøp av varer på forskjellige sider m.m. og det vil jo medføre en del arbeid å skifte ut en innarbeidet emailadresse...)

Funker det greit å få levert bredbånd via tvkabelen? Erfaringer??

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet faktisk ikke om det er mulig a kutte ut linjeleien, men det hores jo riktig ut.

IP telefoni bruker bandbredde, sa den ringer over internet. De fleste har abbonement som gjor at det er gratis a ringe mot en mnd avgift, eller du kan fa litt billigere mnd avgift mot at det koster litt a ringe. 30 ore elns.

De gamle analoge kan brukes, de koblet til IP telefonimodemet som igjen kobles til internett boksen. Regner med at du kan beholde det samme nummeret.

Ja, de kommer til a slette emailen din. Aldri lurt a bruke en mail du kommer til a kvitte deg med i framtiden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...