Fyksen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei. Jeg tenker på å sette opp en ftp server hjemme. Hvor mye båndbredde trenger jeg ut, hvordan kobler jeg domene sammen med ipèn fra meg? Takker for alle svar Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du trenger ikke mye båndbredde for å sette opp en ftp. Spørsmålet blir hvor tålmodige de som skal laste ned fra deg er. Jo høyere båndbredde ut, jo raskere overføring.. Dersom du ønsker domene ditt å peke til ip adressen din, må dette oppdateres i DNS. Denne tjeneste må du i så fall kjøpe fra domeneshop.no eller liknende leverandører. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Og ikke bare det man man må ha fast ip fra sin isp . Privat server funker bedre med en Dyndns konto eller lignende med enten statisk eller dynamisk instilling på kontoen . Lenke til kommentar
Fyksen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Okey tusen takk. Jeg sitter på en meget morken linjen, (800 inn/ 400 kb ut) Kan ikke få bedre fordi jeg bor litt utenfor byen Jeg har ikke tenkt til å ha noen downloads eller noe slikt, så det går bra å loade vanlige sider, med bare vanlig bilder og tekst? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Okey tusen takk. Jeg sitter på en meget morken linjen, (800 inn/ 400 kb ut) Kan ikke få bedre fordi jeg bor litt utenfor byen Jeg har ikke tenkt til å ha noen downloads eller noe slikt, så det går bra å loade vanlige sider, med bare vanlig bilder og tekst? 9617920[/snapback] Da tenker du kanskje heller WEBserver? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Okey tusen takk. Jeg sitter på en meget morken linjen, (800 inn/ 400 kb ut) Kan ikke få bedre fordi jeg bor litt utenfor byen Jeg har ikke tenkt til å ha noen downloads eller noe slikt, så det går bra å loade vanlige sider, med bare vanlig bilder og tekst? 9617920[/snapback] ftp: File Transfer Protocol. er protokol for overføring av filer. Tror du er på let etter webserver.? Lenke til kommentar
Fyksen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Det kan stemme det assa Får jeg satt opp en webserver på linjen min da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Du kan sette opp alt av servere med en modemlinje om det er så om å gjøre, men den blir nok treig Sett opp en apache2-server og still den til å vise mappene du skal dele i. Selv har jeg flytta all musikken min inn i htdocs-mappa. Da får du lasta ned, men for å laste opp trenger du en ftp-server i tillegg. Du har en maksimal teoretisk nedlastingshastighet fra serveren på 50kb/s, men i praksis kanskje rundt 30kb/s. Så det går ikke veldig fort akkurat Endret 2. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 XAMPP er en grei webserver med alt du trenger. (Tilogmed FTP server ) Det er bare a installere den, konfigurere (http://localhost/), forwarde portene i routeren, stikke til en venn og teste, sa ser du akuratt hvor fort det gar. Og du taper ingenting pa det. hvis det bare er noen fa sider lite folk besoker gar det sikkert greitt. Men de kan ikke laste ned DVD-er fra deg liksom. Lenke til kommentar
Fyksen Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Skjønner : ) Får se hva jeg gjør. Har FTP og domene nå, men ftp serveren har en oppetid på kanskje 6% Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Et slankere alternativ til XAMPP er WAMP. (Windows Apache MySQL Php). Endret 2. oktober 2007 av tommyms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå