Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mye båndbredde trenger FTP server?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke mye båndbredde for å sette opp en ftp. Spørsmålet blir hvor tålmodige de som skal laste ned fra deg er. Jo høyere båndbredde ut, jo raskere overføring.. :hmm:

Dersom du ønsker domene ditt å peke til ip adressen din, må dette oppdateres i DNS. Denne tjeneste må du i så fall kjøpe fra domeneshop.no eller liknende leverandører.

Lenke til kommentar

Okey tusen takk. Jeg sitter på en meget morken linjen, (800 inn/ 400 kb ut) Kan ikke få bedre fordi jeg bor litt utenfor byen :(

Jeg har ikke tenkt til å ha noen downloads eller noe slikt, så det går bra å loade vanlige sider, med bare vanlig bilder og tekst?

Lenke til kommentar
Okey tusen takk. Jeg sitter på en meget morken linjen, (800 inn/ 400 kb ut) Kan ikke få bedre fordi jeg bor litt utenfor byen :(

Jeg har ikke tenkt til å ha noen downloads eller noe slikt, så det går bra å loade vanlige sider, med bare vanlig bilder og tekst?

9617920[/snapback]

Da tenker du kanskje heller WEBserver?

Lenke til kommentar

9617920[/snapback]

ftp: File Transfer Protocol. er protokol for overføring av filer.

Tror du er på let etter webserver.?

Lenke til kommentar

Du kan sette opp alt av servere med en modemlinje om det er så om å gjøre, men den blir nok treig

Sett opp en apache2-server og still den til å vise mappene du skal dele i. Selv har jeg flytta all musikken min inn i htdocs-mappa. Da får du lasta ned, men for å laste opp trenger du en ftp-server i tillegg.

Du har en maksimal teoretisk nedlastingshastighet fra serveren på 50kb/s, men i praksis kanskje rundt 30kb/s. Så det går ikke veldig fort akkurat

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

XAMPP er en grei webserver med alt du trenger. (Tilogmed FTP server :p)

Det er bare a installere den, konfigurere (http://localhost/), forwarde portene i routeren, stikke til en venn og teste, sa ser du akuratt hvor fort det gar. Og du taper ingenting pa det.

hvis det bare er noen fa sider lite folk besoker gar det sikkert greitt. Men de kan ikke laste ned DVD-er fra deg liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...