Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern harddisk til NAS (Synology DS106e)?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Synology DS106e nettverksserver med en intern disk på 250Gb. Hobbyen min er å fotografere, og i den forbindelse ender jeg opp med masse bildefiler som jeg vil lagre sikkert.

For tiden har jeg som sagt en intern disk på 250GB på Synologyen. I tillegg sikkerhetskopierer jeg filene til vår stasjonære pc. Jeg har også en litt dårlig oppdatert kopi av filene på dvdplater.(Som til daglig ligger lagret i brannsikker safe) Har også en sikkerhetskopi på en gammel Freecom 80GB harddisk, som også til vanlig ligger lagret i safe.(Har tenkt å lagre DVD-platene annet sted utenfor huset etterhvert)

Det jeg kunne tenkt meg dog, er en harddisk koblet direkte til Synologyen for en ekstra kopi av filene.

Noen som har noen gode anbefalinger til en ekstern harddisk som kan passe bra til slik bruk? Hadde tenkt meg en ikke alt for dyr en, ikke over 1000 kroner, med en lagringskapasitet på iallfall 250GB.

Endret av siss28
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Vil også anbefale deg å bruke online lagring =)

Finnes flere leverandører til dette, og da får du lagret bildene utenfor huset, og du har tilgang til de hvor enn du er i verden. Hos noen leverandører kan du også få satt opp automatisk synkronisering slik at bildene blir automatisk lastet opp.

edit:

Vil selv anbefale mozy.com. De har forskjellige løsninger, og hjemmeløsningen deres med ubegrenset lagring koster 4,95$ (26,50NOK) pr. mnd. All kommunikasjon til serverene der går over 128bit SSL, og når de ligger på serveren ligger de på 448bit Blowfish.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...