Gå til innhold

Får ikke startet Windows fullstendig

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en pc med Win XP Pro SP2.

Lastet ned IE7, laget systemgjenopprettingstidspunkt og installerte. Deretter restartet jeg maskinen. Alt vel frem til påloggingsbildet. Klikket mitt brukernavn (med adm.tilgang). Fikk deretter beskjed om følgende: "This application has failed to start because Normaliz.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem."

Jeg trykket "OK", og windows bakgrunnsbilde kom til syne, men uten startknapp, oppgavelinje, ikoner eller annet. Får selvfølgelig heller ikke installert aplikasjonen i denne tilstanden.

Startet så maskinen i sikker modus, men får ikke tilgang til startmeny eller annet.

Prøvde å boote fra Windows cd for å reparere, men dette lot seg heller ikke gjøre.

Har noen et godt råd slik at jeg slipper å installere på nytt? Har mange dokumenter og filer på denne maskinen som ennå ikke er sikkerhetskopiert. (idiotisk, jeg vet det!)

Håper noen forbarmer seg over meg, og hjelper meg igang.

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å trykke ctrl+alt+del og se om du får opp programbehandleren? Hvis du ikke får opp denne så ser jeg ikke hvordan du kan reparere denne windowsmaskinen med mindre du finner en livecd med ntfs-3g-drivere og nettverkstilgang slik at du kan erstatte den ødelagte filen.

Hvis du hadde prøvd å google "Normaliz.dll" så hadde du funnet http://forums.majorgeeks.com/showpost.php?...90&postcount=12

Der ser du at dette er en feil assosiert med en betaversjon av IE7.

Lenke til kommentar

Hei, BlueEAGLE!

Tusen hjertelig takk! Dette funket som bare det, og ikke bare ble jeg kvitt IE7, men IE6 la seg pent inn igjen med alle innstillinger, historikk osv. Var litt bekymret for akkurat det.

Så igjen; tusen takk!

Skal bruke min nye venn google enda mer i fremtiden, men jeg er imponert over dette forumet! Så mye kunnskap, så mye vennlig hjelpsomhet... Hvis bare resten av verden var slik!

Ha en strålende dag!

Venlig hilsen

Kolumbik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...