Irrelevant Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Når begynner sesjonene for de som nå går VG2, og hva kommer til å skje der? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du får innkalling rundt to måneder før 18-års din, og skal møte opp ca en måned før bursdagen din. Sånn var det iallfall for meg og de i klassen min, men det varierer sikkert en del. Hva som skjer på sesjon kan du lett søke fram. Venting, du forteller hvor du ønsker deg, høyde vekt blir målt. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Skjer det ikke i forbindelse med skolen da? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ble innkalt til sesjonen et halvår etter jeg fylte atten ... Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg som er VG2 elev så har jeg fått datoen mars 2008 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Skjer det ikke i forbindelse med skolen da? 9627952[/snapback] Du får fri den dagen til å dra på sesjon, men ikke tro at det bare varer i 2-3 timer, du blir å sitte der like lenge som en skoledag hvis du er uheldig. Du skal se på filmer, få masse informasjon om militæret, gjøre 3 forskjellige prøver, få sjekket helsen/synet og så til slutt snakke privat med en fyr om militæret. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det prøver ? som i blodprøver av deg på sesjon? Jeg vil faen ikke kaste vekk et jævla år i militæret - selvom det hadde vært litt morro også. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 jeg ska til Hamar 30. okt. er jo bare en haug info man får der.. + at man skal måles/ veies, iq-test, syns/ hørseltest, samtale med lege og et par andre ting... så det er bare og beregne en hel dag til sesjonen.. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Når jeg var der så var det eneste jeg gjorde å avgi urin-prøve, ta hørsel og syns tester + levere inn noen brev fra legen min, som forklarte noen problemer jeg har med knæra mine. 10 min etterpå ble jeg kalt inn for å snakke med en kar, og han sa de hadde lest igjennom brevene fra elgen, og skjønte problemet, og lurte på om jeg hadde lyst til å dra i militæret. Jeg svarte nei, og fikk svaret "den er grei, takk for at du kom. god tur hjem!" Lenke til kommentar
runela Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er det prøver ? som i blodprøver av deg på sesjon? Jeg vil faen ikke kaste vekk et jævla år i militæret - selvom det hadde vært litt morro også. Da jeg var på sesjon i fjord var det ikke noe blodprøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er det sånn at de "sjekker" deg? Og er det sånn at jeg kan slippe hvis jeg har eksem på henda og astma? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er det sånn at de "sjekker" deg? Og er det sånn at jeg kan slippe hvis jeg har eksem på henda og astma? Du bør si ifra hvis du har astma. Dette skal du også skrive på helsepapiret du får i posten før sesjon. Det er ingen blodprøve. Det er syn/hørsel, en lege som snakker med deg og som måler blodtrykk og puls. Hvis du ikke sier ifra om sykdomsforhold/skader etc vil det kun slå tilbake på deg senere. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Om man skipper militæret pga. f.eks vonde knær, er det noe en fremtidig arbeidsgiver eller andre en deg selv behøver å vite? Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke noe styrkekrav på sesjon? Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Uff, sesjon, ja... De hadde "glemt" meg, så satt ute på gangen til alle, ALLE!, hadde gått. Ekstremt frustrerende.. Ingen var å se så kunne ikke si ifra til noen heller.. Var der fra 8-tia til rundt 14-15 tia.... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Avsporer tråden litt her, men orker ikke poste helt ny tråd for et lite spørsmål: Får man "avslag" hvis man ser for dårlig Lenke til kommentar
dioX Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Avsporer tråden litt her, men orker ikke poste helt ny tråd for et lite spørsmål: Får man "avslag" hvis man ser for dårlig ja da får du kun innkallig hvis Norge kommer ut i krig... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 De som hører og ser for dårlig blir brukt som kanonkuler og feltrasjon under krig. Jeg kom meg aldri på sesjon jeg. Fikk beskjed om at jeg skulle inn månedsskiftet januar/februar 2007 og at jeg ville få brev to uker før (eller noe slikt) med eksakt dato, greit nok tenkte jeg. Januar kom, det samme gjorde februar - og nå er det november, og fortsatt ingen dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå