Teobald Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Heisann Jeg holder på å lage et system for registrering av passasjerer. Det fungerer slik at man skal kunne legge til en eller flere passasjerer ved å trykke på en knapp. Da passasjerene skal lagres i en database må hver av dem ha en unik identifikator i form av et tall. +f.count.value+ Brukes til å gi hver DIV en unik identifikator. (denne er ok) +a+ Skal brukes til å gi hver passasjer en unik ID. Mitt problem er at alle passasjerene nå får samme tall (2).. (var a=1; a++; ) Er det noen som kan hjelpe meg med en riktig kodesnutt for å kunne øke dette tallet med en (1) hver gang man trykker på knappen? ------------------------------------------------------------- Utdrag fra Passajer.php <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post" name="drosjeDB" id="drosjeDB"> <div id="PassasjerHer" class="dropcontentMain"> <input type='hidden' name='count' value='1'> </div> <input type="button" name="knapp" value="Legg til passasjer" onClick="javascript: nyPassasjer();"> </form> Utdrag fra nyPassasjer.js function nyPassasjer() { // Get form var f = document.drosjeDB; // Count fields f.count.value++; // Get DOM object element = document.getElementById('PassasjerHer'); // Add new object var new_element = document.createElement('div'); var a=1; a++; new_element.innerHTML = "<div id='dropmsg"+f.count.value+"' class='dropcontent'><input type='text' name='passasjer' value='"+a+"'>Navn: <input type='text' name='navn' id='navn'> </div>"; element.insertBefore(new_element, null); } Endret 4. oktober 2007 av Teobald Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) For meg ser det ut som at du i funksjonen din setter: var a=1; hver gang den kjøres, det vil si at du initialiserer a på nytt hver gang og setter den til 1, da vil den alltid bli 2. Kanskje du kan sette den til å være lik den unike div-identifikatoren som fungerer: var a = f.count.value; Det peneste er vel å hente variabelen a fra et objekt. Hvis du ikke får til dette kan du eventuelt sette: var a=1; utenfor funksjonen, da blir den en global variabel, men globale variabler bør brukes med forsiktighet, og da bør den iallfall ikke hete a, men kanskje passasjerId? Endret 2. oktober 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
Teobald Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei magicgunnar Kunne ikke bruke: var a = f.count.value; Da denne gir "NaN feil".. Løste det med ditt forslag nr. to, så tusen takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå