tilde Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg kjøpte for noen uker siden Nikon D40 kit. og er så langt veldig fornøyd-stort sett Lurer på å kjøpe en ny linse,savner noen ganger å kunne ta bilder av "ting" som er litt langt borte. Kan noen av dere anbefale en såkalt allround linse?Er den som kommer med D80 en ok linse,har lest at den er bra. Jeg er fersk på dslr,så jeg blir veldig glad for litt hjelp Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis du kan si noe om hvor mye penger du har til rådighet kan det sikkert hjelpe folk med å komme med anbefalinger. Se også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=829295 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Så da kan du velge noen av disse: http://nikonimaging.com/global/products/lens/af/dx/index.htm Det som er kit linsen til D70 og 80 er 18 - 70mm linsen. Men for litt ekstra zoom så har du jo 18 - 200mm. Men på full zoom krever den mer lys en linsen over og dermed dårligere under dårligere lysforhold. Men sånn er det jo litt med alle linser. Men måten å gjenkjenne en god linse (utenom prisen som øker) er at desto lengre zoom du har med lavere F-stop desto bedre objektiv. AKIRA Endret 2. oktober 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Det som er viktig for deg er at du bare ser på DX linsene. D40 støtter ikke eldre type linse "fattninger". Tull og tøys! Det som er viktig er at objektivene er AF-S dersom du skal ha autofokus. D40-fatningen støtter faktisk flere objektiver enn noe annet DSLR fra Nikon, skjønt du får ikke lysmåling med andre enn AF-objektiver. Her ser du hvilke Nikon-objektiver som støttes av D40 (og alle andre "nyere" Nikon-SLR). Når det er sagt, er en nevnte 18-200VR et utmerket allround-objektiv. Fullt av kompromisser, men for folk flest er de absolutt til å leve med. Endret 2. oktober 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis de er "lenger zoom", eller lenger tele som det faktisk heter, så er det best å kjøpe en telezoom som du bruker i tillegg til din kitzoom. Zoomene som leveres som kit til D80 vil ikke bringe deg stort nærmere fjerne objekter enn det du allerede har. Det finnes forøvrig to kitzoomer til D80, en 18-70 og en 18-135mm. Denne er nok den mest anbefalte telezoomen til D40 for tiden. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 My bad... Synes alt jeg har lest tilsier at D40 hadde ett mer begresnet utvalg linser enn feks andre sub 10 000 kr kameraene som D50, 70 og 80. Da har det blitt noe krøll på linja. AKIRA Lenke til kommentar
tilde Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk til dere som har tatt dere tid til å svare meg Har vært og sett på 18-200mm,var litt uvant med en så stor linse på kameraet.Men det er vel noe jeg event. venner meg til,hvis jeg kjøper denne linsa. Mvh Tilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå