fgr Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg tenkte å ta meg en skikkelig filmuke og endelig få sett de "klassikerne" jeg ikke har fått sett pga ettelleranna, fks sovna midt i filmen osv. Goodfellas Seven Léon L.A. Confidential The Shawshank Redemption Reservoir Dogs V for Vendetta Crash Superbad Magnolia Zodiac Last Action Hero Spørsmålet er hvilken rekkefølge jeg skal se dem i. Noen tips til hva jeg skal se først? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ksn ikke skjønne at det skal være noe poeng å se dem i en spesiell rekkefølge. Noen ganger er man i humør for action, andre for drama. Ta det som passer dagsformen. Ellers ville mitt forslag vært kronologisk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg hadde nok fordelt dem etter sjanger, og enten valgt å ta alle thillerne en kveld og komediene en annen, eller begynt med en alvorlig film hver kveld og avsluttet med en lett en. Bare du ser alle sammen, så ligger du godt an uansett^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Om du har tenkt å se dem i puljer på to pr. dag ville jeg gått for følgende: Dag 1 - Goodfellas og L.A Confidential: Starte det hele med litt mafioso stil og bekjempelse av kriminalitet. Dag 2 - Reservoir Dogs og Leon: Fortsetter med kultklassikere med sin originale stiler. Dag 3 - Se7en og Zodiac: Thriller for alle penga. Dag 4 - Last Action Hero og Superbad: Liten pustepause med litt god og lett underholdning og humor. Dag 5 - The Shawshank Redemption og V for Vendetta: Forskjellige typer filmer, men begge fokuserer på to personer og deres spesielle kamp for livet. Dag 6 - Magnolia og Crash: Avslutte det hele med to samfunnsfokuserte filmer som vil få deg til fundere litt i dagene som kommer, mens du planlegger nye filmkjøp. Kos deg med 12 fine filmer Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Magnolia + Crash er ikke en kombinasjon jeg ville anbefalt, da de er ganske like i formatet og man vil gjerne få problemer med å skille dem. I tillegg er over 300 minutter med dramatikk for mye for folk flest (meg inkludert^^). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er nettopp derfor jeg ville sett dem på en og samme dag. Helst er det en type film som bør sees som eneste film en dag, men om man absolutt skal pare opp så passer det bedre å ta "samfunnstemaet" på en og samme dag, fremfor spredt ut over to. Personlig ville jeg hatt lite problemer med å se Crash og Magnolia etterhverandre. For etter å ha sett hver av dem ønsket jeg bare å se en lignende film umiddelbart. Er jo reneste hjernerush for de samfunnsengasjerte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det blir som å spise biff og deretter spise biff. Jeg liker trerettersmiddager som består av forskjellige retter, f eks en lett suppe eller salat (Léon) etterfulgt av en solid biff (Magnolia), med en søt dessert (Superbad) til slutt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Å se en komedie etter to så viktige filmer blir bare feil. Da er det bedre å plassere den som forret, men da vil man også ødelegge ettersmaken av en god komedie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå