Gå til innhold

Oppgradert til Vista --> DVI funker ikke!

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha oppgradert fra WinXP MCE til Vista Home Premium får jeg ikke lenger signal gjennom DVI porten! I POST og BIOS er det BARE DVI som funker, men når jeg vel er inne i Vista, så er det bare VGA som funker! UTROLIG irriterende! Har et ASUS EN8500GT Silent Magic grafikkort på et ASUS A8N32-SLI Deluxe hovedkort koblet til en Amoi 37" TV. Har ingen problemer i XP, bare i Vista, så det burde ikke være noe problem med verken kortet eller kabelen.

Både grafikkort og TV støtter HDCP, så det burde ikke være noe problem med det heller.

Når jeg er inne i kontrollpanelet, så finner grafikkortet bare en CRT skjerm (VGA kabelen) og ingen Digital-skjerm (DVI-kabelen).

Har lest på en del forum at en løsning er å skru av TV'en helt, koble til og fra noen ledninger, men det hjalp ikke meg. Har også lest en mulighet med å flashe BIOS på grafikkortet, men det blir litt for drøyt syns jeg...

Er det noen som har peiling på hva man kan gjøre? Er trist å ikke få brukt 1920x1080 når TV'en støtter dette på DVI/HDMI, men ikke på VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...