Gå til innhold

Off Topic - "Annet" oversvømt av militæremner

Kategoriforslag: Forsvaret  

73 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av en kategori med fokus på Forsvaret?

• Ja.
      23
    • Ja, men ser ikke behov for en egen kategori.
      1
    • Nei, men en slik kategori kan gjerne opprettes.
      43
    • Nei og jeg vil ikke at en slik kategori skal opprettes.
      6
    • Vet ikke/ingen formening
      0

Anbefalte innlegg

Kunne det ikke vært en ide og stenge Annet midlertidig , for rydding .

da vil det ikke komme nye poster til og et lite team med ( 2-3 stk ) dedikerte moderatorer rydde kategorien helt .

det burde vell gå kjappere på denne måten .

EDIT: kan vell legge ved at jeg var inne og rapporterte litt tråder der , med untak av militær trådene var det sikkert 5-10 poster på 3 sider som jeg ikke kunne plasere en annen plass .

disse postene kunne enkelt blitt flyttet til OT-Baren , og dermed forsvinner hele kategorien annet .

Endret av Mato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt skummelt å opprette en egen kategori for millitært..

Betyr at det blir diskutert ting som ikke skal diskuteres hvis ikke folk holder taushetsplikten sin og sier ting som ikke skal sies..

Hver og en burde vel egentlig tenke seg om før de poster millitært på forumet.. Så egentlig burde det gå bra, men er en viss fare for at det ikke holder..

I teorien burde folk klare å holde munn, men mange kan fort "forskrive seg".. (bra ord?)

det finnes folk på forumet som passer på dette.

Jeg kommer ihvertfall til å følge med på hva som skjer der, og melde dette videre til sikkerhetsleder(kolega av meg) hvis det kommer ut noe som ikke skal ut.

Dette har blitt gjort før(ikke her, andre steder) og kommer til å blitt gjort før.

Det er f.eks blitt meldt brudd på facebook, ser ikke at det blir noe større problemer om dette.

Det er jo ikke slik at krigen i ***** kan bli diskutert der uten at det sperres.

Tenker da så klart på mer enn det dagbladet og vg sprer ut, litt mer spennende info :)

også diskusjoner om forsvarets IT-systemer vil bli tatt tak i.

men jeg ønsker, som mange andre, en egen tråd for militæret, få det samlet på ett sted for dette, istedet for under "annet"

Lenke til kommentar

Jeg tror det er et tegn på at militærtrådene er de eneste som er igjen i Annet-forumet når vi har fjernet alle de andre feilpostene. Hvis noen ser at det allerede er mange tråder innen et tema der, mener jeg det gir en beveggrunn til å opprette nye tråder innenfor samme tema. Grunnen til at militærtrådene er igjen, er fordi vi ikke helt veit ennå hva vi skal gjøre med dem. Skal de flyttes til Andre jobber? Skal det opprettes en egen kategori et eller annet sted under Jobb og utdanning? Skal de flyttes til OT-baren? Det er mange muligheter, og innen vi har bestemt oss, blir trådene værende i Annet.

Lenke til kommentar

Militæret er en tjeneste som blir utført via arbeid, det er altså en form for jobb. I tillegg kan det henge tett sammen med utdanning ettersom mange tar en eller annen form for utdanning via Forsvaret. Det faktum at man mer eller mindre frivillig velger å tre inn i førstegangstjenesten gjør det ikke til tvang, men til ca ett år eller mer man setter av til å utføre en tjeneste, ergo å jobbe.

Lenke til kommentar
Litt skummelt å opprette en egen kategori for millitært..

Betyr at det blir diskutert ting som ikke skal diskuteres hvis ikke folk holder taushetsplikten sin og sier ting som ikke skal sies..

Hver og en burde vel egentlig tenke seg om før de poster millitært på forumet.. Så egentlig burde det gå bra, men er en viss fare for at det ikke holder..

I teorien burde folk klare å holde munn, men mange kan fort "forskrive seg".. (bra ord?)

det finnes folk på forumet som passer på dette.

Jeg kommer ihvertfall til å følge med på hva som skjer der, og melde dette videre til sikkerhetsleder(kolega av meg) hvis det kommer ut noe som ikke skal ut.

Dette har blitt gjort før(ikke her, andre steder) og kommer til å blitt gjort før.

Det er f.eks blitt meldt brudd på facebook, ser ikke at det blir noe større problemer om dette.

Det er jo ikke slik at krigen i ***** kan bli diskutert der uten at det sperres.

Tenker da så klart på mer enn det dagbladet og vg sprer ut, litt mer spennende info :)

også diskusjoner om forsvarets IT-systemer vil bli tatt tak i.

men jeg ønsker, som mange andre, en egen tråd for militæret, få det samlet på ett sted for dette, istedet for under "annet"

Paradokset er at om eksempelvis NSM skulle kontaktet oss og bedt om å få noe fjernet med begrunnelse av at det er gradert materiale, så er det i seg selv en kompromittering. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...