St1gar Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 For ikke lenge siden, ble skjermkortet mitt - en Nvidia GeForce 7950 GX2 - ødelagt, rett og slett. Jeg bestemte meg da for å liksågodt oppgradere når jeg først måtte kjøpe et nytt et uansett. På den tiden hadde jeg ikke tilgang til PC-en, og derfor ikke internett, så jeg satte en PC-kyndig venn med internett på saken med å hjelpe meg å bestemme meg for hvilket jeg burde skaffe meg. Til slutt kom han/vi fram til at jeg burde kjøpe en såkalt "Nvidia GeForce 8800 GTS". Til mitt store sjokk viste det seg at jeg faktisk fikk mye lavere ytelse på spill og slikt enn det jeg fikk med det gamle, og jeg begynte å bli litt nervøs. Det viste seg imidlertid i denne tråden: ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=838617&st=0 ), at 8800 GTS kortet mitt faktisk rett og slett var svakere enn det 7950 GX2 kortet; det var altså det det skyldes. Så nå må jeg kjøpe et nytt kort, altså. Jeg leter etter et kort som ideelt sett er sterkere enn det opprinnelige kortet. (Altså 7950 GX2.) Noen anbefalinger? Budskjettet mitt er på en ca. 3000, pluss-minus. Jeg skal få returnert 8800 GTS'en. For å oppsummere: Et kort som blir en oppgradering fra en Nvidia GeForce 7950 GX2, på rundt 3000 kroner. All hjelp vil bli satt veldig pris på! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 8800GTX? Om du har penger kan du jo sette 2 slike i SLI. Regn med en prislapp på hvertfall 8k da. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Du får nok ikke noe særlig bedre enn 8800GTS til 3000. Husk at dette er et DirextX 10-kort, og er mer kompatibelt med kommende spill. Du kan alltids sette ett 8800GTS til inn i maskinen for å kjøre SLI hvis du har strømforsyning, hovedkort og penger til det. 8800GTS er et godt kort, og det beste kjøpet til rundt 3k nå. (Forutsatt at du har 640 MB-versjonen). Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Æsj. Blås i dette innlegget. Finnes det noen "slett inlegg" -knapp jeg ikke finner? Se under. Endret 3. oktober 2007 av St1gar Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Teite spørsmål: Hva er forskjellen på GTS og GX2? Er GTS mye dårligere? Vil det bli en stor forbedring på FPS'en dersom jeg kjøper en 8800 GX2? (Ja, jeg vet double-posting er syndig og uten ære, men jeg var usikker på om dette innlegget ville bli oppdaget dersom jeg bare redigerte.) Endret 3. oktober 2007 av St1gar Lenke til kommentar
Toad Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Finnes ikke noe som heter 8800GX2.. rekner med at du mener GTX istedet. tror ikke du vil merke det noe spesielt om du kjører lav oppløsning på skjermen, men litt vil det alltids være Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Finnes det ingen kort som har merkbar bedre ytelse enn 7950 GX2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå