Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holder på å planlegge et enkelt NAS server oppsett med 4 stk s-ata disker. Det som jeg lurer på er hvor stor strømforsyning trenger en når en har 4 disker i tillegg til cpu, cd rom og hovedkort? står liksom ikke noe om hvor mye strøm disker trekker på de forskjellige netthandel sidene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saken er at jeg kom over en PII 266M med ca 320MB ram og tenkte jeg skulle sette opp en rimelig NAS server til musikk , bilde og video filer i hjemmet. Har en S-ATA 4-port SIL3114 kontroller liggendes og tenkte å kjøre opp noen disker med Software RAID (Har hatt gode erfaringer md linux softw,raid frafør). PSU på denne IBMen er bare 200w, noe som får meg til å lure om den klarer 4 S-ATA disker i tilleg til hovedkort og cpu. Tenkte jeg måtte bruke boksen til noe. :)Kom forresten over en side på internet her om dagen som solgte CF til IDE adaptere meget billigt. Tenkte jeg skulle bruke en 2GB CF disk til OS'et for sikkerhets skyld. Skulle bare bestille et adapter men da ble frakten dyrere en adapteret , så jeg bestillte 2 stk. Det kom på ca 106 kr :) totalt med frakt. De kom i posten idag. www.pcengines.ch . Bestillte nettopp en 2GB CF flash disk med UDMA støtte hos komplett, så nå får vi se om dette funker eller om jeg burde ha brukt pengene på noe annet :) Stabilitet, sikkerhet, tilgjengeligehet og brukervennlighet - that's the qustestion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...