Gå til innhold

Radioheads nye album slippes 10. oktober

Gønn

Anbefalte innlegg

... og heter In Rainbows. Dette ble plutselig offentliggjort i går fra bandet sjøl.

Albumet er tydeligvis ikke tilknyttet noen kontrakt; det er kun å få tak i på albumets nettside, www.inrainbows.com ... gratis, dersom man ønsker det. Ja, kjøper bestemmer pris - eller kjøper en pakke med bl.a. vinyl for 40 pund, som sendes etter 3. desember (albumet kan i begge tilfeller lastes ned fra og med 10. oktober).

Spør du meg er dette rett og slett genialt.

Mer info her: http://www.inrainbows.com/Store/Quickindex.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radiohead er geniale. Et eksempel til etterfølgelse i den grådige musikkindustrien. Å tilby albumet sitt gratis sier mye om hva som er motivasjonen bak å lage musikk.

Ja, jeg tror jeg laster det ned for en ikke-bestemt pris, når det blir tilgjengelig. Har planer om å sette prisen litt høyt, for å vise andre band at dette er veien å gå, ikke gjennom søksmål og skremselspropaganda.

Radiohead. :love:

Lenke til kommentar

Gleder meg noe hinsides til dette albumet. Fantastisk initiativ av Radiohead; kjøper nok albumet én gang til når jeg får meg VISA-kort, bare for å støtte denne idéen.

Gleder meg også til bonussporet kommer, Last Flowers er en fantastisk sang.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Veldig spennende prosjekt. Men ifølge Panorama.no er ikke bonussporet til "selvbestemt pris", om jeg forsto dette riktig.

Uansett veldig positiv til denne måten å lansere et album på. Blir spennende å se hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Pakka er kjøpt og betalt, men jeg har ikke så ekstreme forventninger. Håper på en positiv overraskelse, etter at jeg egentlig ble litt skuffa av HTTT. Føler at Radiohead og jeg, som tidligere var slikt et vakkert par, er i ferd med å vokse bittelitt fra hverandre. Håper In Rainbows kan lage bål av gamle glør, som Bjørn Eidsvåg sikkert ville ha sagt det.

Lenke til kommentar
Ser veldig frem til dette albumet.

Noen som vet hvilket format og hva bitraten vil bli?

Håper på flac.

9635334[/snapback]

Har ikke sett noe informasjon om dette heller. Jeg håper også på flac, men tipper mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...