loathsome Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Heisann. Hva er enkleste måte å få lyd fra et keyboard->pc via. en "big-jacK"? (ikke mini-jack, men det som er litt større ) Keyboardet har midi-utgang, men det er ikke relevant i dette tilfellet Takk for svar. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Overgang fra "bigjack" til minijack også inn i den blå inngangen på hovedkortet (inn inngangen) til nød inn i den rosa hvsi du ikke har linje inn. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takker for kjapt svar Har det noe å si hvilke overgang jeg bruker? Og hva koster en slik kabel, sånn ca.? - loathsome Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Det er bare snakk om en liten overgang. Den får du i de fleste butikker som selger instrumenter eller stereoanlegg etc., fra 20 kroner og oppover. Edit: Skal du spille fra keyboard rett inn i et standard lydkort så spiller det nesten ingen rolle hva du kjøper nei. Kvalitetsforskjellen er minimal mellom en billig og en dyr overgang og det oppsettet blir uansett ikke hi-fi. Geir Endret 2. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Ah, takker Skal høre litt rundt i dag eller noe slikt. Kvalitet har lite å si, er bare noe lydeffekter jeg må få over på PC-en. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sorry for bump men jeg lurte på en ting. Er det noen som kan gi meg en step-by-step guide til å koble keyboard til pc via jack-mini jack overgang? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) .....Svarte vist litt fort på den bumpa tråden her, som jeg ikke så var bumpa ^_^ Endret 28. august 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Step by step: 1- Koble overgangen fra stor jack til liten jack på den ene enden av kabelen 2- Sett den store pluggen inn i utgangen på keyboardet 3- Sett den lille jackpluggen (overgangen) inn i line- inn på PC-en Verre enn det er det ikke. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Vi prøvde dette hos en venn og det gikk egentlig greit, men han har litt problemer med delayen. Har hørt at det er noe med DMA buffer size, men jeg veit ikke helt hvordan jeg fikser på dette. Er det i windows eller et annet program stiller på dette? Bruker Cubase studio 4/Guitar pro Edit: det er fikset. no need for å svare. Takk for all hjelp Endret 30. august 2008 av privinius Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Sett at jeg har et veldig basic lydkort med bare en utgang til høyttaler og en utgang til mic. Plugger jeg minijacken inn i micen da, eller? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Nei, det vil vrenge noe horribelt, fordi en synth eller gitar har line level signal, og mic-inngangen er beregnet på det mye lavere mic-level signalet. Du må nok skaffe deg et litt bedre lydkort, smurf. Det blir litt som å stappe en unge tilbake opp i mora. Du trenger et lydkort med egen LINE IN. Det har alle de nyere soundblaster-kortene, bl.a. Litt dyrere lydkort som er beregnet på musikkproduksjon har analoge innganger, i vanlig jack-kabel størrelse. Men de er det andre firmaer som spesialiserer seg på, f.eks. M-audio og Terratec. Er ingen problemer med lyd i spill uansett. En MIDI-kabel overfører ingen lyd whatsoever, bare koder for hvilken tangent du har trykket ned på keyboardet, eller 0-127 verdier når du skrur på knotter. Endret 30. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ah, var det jeg tenkte meg. Skaffer meg en M-Box og Pro Tools LE om et par uker, holder det, eller skal jeg fikse et eksternt lydkort også, samtidig? Altså, et fra Creative e.l. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 M-box skulle ha det du trenger. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ah, flott. Da trenger jeg bare noen funky kabler, så skulle alt være i boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå