AlltidRett Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en Chevrolet starcraft eller Suburban, men klarer ikke bestemme meg for hvilken av dem. Jeg har tenkt å bruke 25-30 tusen på bilen, og vil derfor få en sen åttitalls modell eller kanskje tidlig 90.. Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å bestemme meg, så det ville vært fint å høre meningen til noen som har eid en av disse(eller begge). Vil også nevne at jeg ikke har noen praktisk bruk for en slik bil.. Noen drømmer om ferrari, men jeg drømmer om en av de her Bilder: Chevrolet Suburban Chevrolet Starcraft Ting jeg gjerne vil vite mer om : Hvor mye diesel/bensin bruker disse? Nevn gjerne fordeler og ulemper med dem, slik som svake deler og feil osv. Priser på bytte av slitedeler? Dekk, bremser o.l Bilen skal minimum ha 5 seter, og jeg har førerkort klasse B. Setter stor pris på alle tips som kan forenkle dette vanskelige valget for meg. Endret 1. oktober 2007 av AlltidRett Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har ingen personlige erfaringer med verken suburban eller g20/g30 chevy van'er. Disse starcraft van'ene har for vane å ruste rundt de store siderutene. Det er grusomt trangt under "panseret". De fleste G30 van'er må nedklasses for å kjøre med klasse b førerkort. 6,2 dieselen har vel ikke verdens beste rykte på seg, og det kan være verdt å sjekke litt rundt motoren, hva man skal passe seg for og så videre. Dette gjelder jo begge bilmodellene da de somregel har denne motoren i norge. Hvis jeg skulle valgt så ville jeg tatt en suburban. Eller enda bedre, en silverado pickup Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Enig med Erik, hvorfor ikke gå for en pickup? Også enig i at du bør velge Suburban foran Starcraft. Mye kjekkere å ha panser foran seg når man kjører stor bil. Dessuten er Starcraft rimelig blodharry... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Starcraft: Elektronikken svikter etter en stund, usannsynlig trangt motorrom, dyre deler, dieselforbruk på rundt 1,5 l/m. God komfort, rimelig lettkjørt. Over 3500 kilo, så du kan ikke kjøre på klasse B. Suburban: Mye av det samme, men bedre plass rundt motoren. Også denne har totalvekt over 3500 kilo, så kan ikke kjøres på klasse B. Lenke til kommentar
otis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Men for å få disse bilene nedklasifisert så tar du kontakt med Bergheim Auto en plass der nede i Sør Norge. Da forteller deg at du skal fjerne det 6 (tror jeg) bladet på bladfjærene for deretter å vise den hos BT, for å få den under 3500 kg på kl. B førerkort. Det er nok mulig dyre deler som han Olsenhower sier, men de trengs ikke å byttes så ofte. Faren min har hatt bilen sin siden 1989 og det syre han har byttet ut er en overhalt fødepumpe, og dysene. Ellers så har det kun vært støtdempere foran og bak, diesel filter, bremseklosser foran og noen glødeplugger, også en pitman arm. Han og jeg synes forwåvidt at det ikke er så dyre deler til denne bilen... Mtp. holdbarhet. Men jeg personlig hadde nok gått for en Suburban, da denne har 4x4, noe du sjeldent får tak i på Starcraft. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Men for å få disse bilene nedklasifisert så tar du kontakt med Bergheim Auto en plass der nede i Sør Norge. Da forteller deg at du skal fjerne det 6 (tror jeg) bladet på bladfjærene for deretter å vise den hos BT, for å få den under 3500 kg på kl. B førerkort. Det er nok mulig dyre deler som han Olsenhower sier, men de trengs ikke å byttes så ofte. Faren min har hatt bilen sin siden 1989 og det syre han har byttet ut er en overhalt fødepumpe, og dysene. Ellers så har det kun vært støtdempere foran og bak, diesel filter, bremseklosser foran og noen glødeplugger, også en pitman arm. Han og jeg synes forwåvidt at det ikke er så dyre deler til denne bilen... Mtp. holdbarhet. Men jeg personlig hadde nok gått for en Suburban, da denne har 4x4, noe du sjeldent får tak i på Starcraft. 9618292[/snapback] Er nok sant det, otis. Familien min hadde en Starcraft i bare tre år fra 91-94, så det kan godt være holdbarheten er god. De få delene faren min skiftet i løpet av de tre årene var dyre nok til at det ble bannet, for å si det sånn. Jeg ser for meg potensiale for mye bal og stress ved å kjøpe en gammel Starcraft/Suburban til 35.000, spesielt hvis en ikke er så nevenyttig og vil ha den gjennom EU-kontrollen et par ganger. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Det finnes plenty med Van'er på markedet som ikke har totalvekt over 3500 kg. Edit: Et raskt søk på Finn.no ga 11 treff på personbil-registrerte. Endret 2. oktober 2007 av Autofil Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Mange bra svar her nå, takk skal dere ha Har nok blitt rimelig overbevist om å kjøpe suburban nå ja.. Liker det digre panseret på den veldig godt. Btw, pickup er ikke aktuelt, da det ikke helt funker å slenge bagasje , dilldall og lignende baki planet en regnfull dag. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mange bra svar her nå, takk skal dere ha Har nok blitt rimelig overbevist om å kjøpe suburban nå ja.. Liker det digre panseret på den veldig godt. Btw, pickup er ikke aktuelt, da det ikke helt funker å slenge bagasje , dilldall og lignende baki planet en regnfull dag. 9621840[/snapback] Kan vel bare kjøpe et slikt glassfiber-lokk? Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Får også kjøpt låsbare tette kasser som festes på platten. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Neineinei. Jeg vet utmerket godt hvordan en silverado ser ut osv. Skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe en silverado med lokk over kassen uansett.. Da blir den jo nesten en suburban, bare mindre fin å se til. Som sagt, enten blir det Suburban (hvilket er mest sannsynlig) eller en starcraft. Med mindre noen kommer med ekstremt gode argumenter for å kjøpe silverado istedet,da. At det er god plass til folk, og at det er fint inni bilen er meget viktig for meg. Virker forresten som det er fryktelig vanskelig å finne noen fine silveradoer til rundt 30 tusen også.. Fant så godt som ingen på autodb. Endret 3. oktober 2007 av AlltidRett Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=71925 Her finner du kanskje litt info som er nyttig. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kanskje du bør avvente forslaget til statsbudsjett. Det er forventet at slike miljøsvin av noen biler blir taperne med ganske høye årsavgifter. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kanskje du bør avvente forslaget til statsbudsjett. Det er forventet at slike miljøsvin av noen biler blir taperne med ganske høye årsavgifter. 9624646[/snapback] Å kjøp en med nye dekk for de koster vel rundt 30.000,- settet.... Lenke til kommentar
Checyman Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis du er i tvil om du vil ha starcraft eller suburban kan du kjøpe min 91 mod suburban starcraft. Da får du begge deler. Arne 47382002 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Å kjøp en med nye dekk for de koster vel rundt 30.000,- settet.... 9624868[/snapback] Til en Starcraft eller Suburban? I så fall er det snakk om de dyreste 22" krommede felgene + veldig gode dekk. Et sett med dekk havner på i overkant av 5000 kr. Btw, vi med bensinslukere ble jo vinnere! 300 ned i årsagift ekke halvgærnt. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Beklager at jeg bumper denne tråden nå, men bedre det enn å starte ny. Har fått høre veldig mye negativt om 6,2 diesel motoren som er i slike biler.. Burde jeg gå for bensin, eller..? Hva skal jeg gjøre? Ville liksom ha diesel fordi man får mer trekk-kraft da, pluss diesel er bittelitt billigere. Men så snakkes det jo også om økte avgifter på diesel biler da Vanskelig Lenke til kommentar
HMK Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan nesten anbefale starcraft 86model. Den e rå tøff, og harry om du vil;) Barsk bil med grom lyd Alle v8'ere er tørste, sånn er det bare. Den har veldig god komfort. Største minuset må være det veldig trange motor rommet og dyre deler. Det meste av amerikanske import deler blir dyrt uansett. Solid og holdbart understell. Bilen er svært solid, og tåler mye juling. Suburban vet eg lite om Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Dyre deler? Er vel ikke spesielt dyre deler til hverken disse eller generelt andre populære amerikanske biler? Har tre stk selv og har hatt et par andre tidligere og jeg rett og slett ler hver gang jeg må handle noe slitedeler. F.eks bestilte jeg sett med skiver og klosser bak til Jeep'en, samt O2 sensor og plugger. I Norge kom dette på i overkant av 5000,- + moms - i USA betalte jeg 2400,- inkl frakt og moms. Da bestilte jeg på torsdagkvelden kl. 21 og fikk varene på mandagen kl 12. www.rockauto.com ftw! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Må nesten lure meg inn her jeg også uten å starte en ny tråd. Driver selv og leter etter en Suburban (diesel) til ca. 25000kr eller mindre. ca. hvor høy er forsikringen på en sånn bil uten kasko (med 20% rabatt)? Og forbruket? Har hørt alt fra 1 til 2l på mila.. hva blir rett? en plass mellom der? Hvordan er komfort, støy o.l. i bilen? Beklager at jeg trenger meg på her og maser i denne tråden, men tenkte jeg like godt kunne ta det her som den bilen blir diskutert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå