Gå til innhold

MS lar Bungie bli selvstendige

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Uansett, dette med at det er for mye press fra MS er bare tull.

Bungie bestemte selv når de ville gi ut Halo 3, samme med enern.

Toern ville MS ha ut litt fort, men utenom det har Bungie alltid hatt mer eller mindre frie tøyler.

Og hvorfor skulle Bungie gått fra Microsoft når Microsoft nå betaler for alle utgifter, noe som gjør alt mye bedre for dem selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er alltid unntak som bekrefter regelen. Om Halo serien er en del av untaket gjenstår å se. Men jeg ville gjerne se Bungie bruke kreativiteten sin på andre prosjekter enn Halo også...

9617093[/snapback]

Når sant skal sies så stemmer det nok. Både GT og MGS spillene har hatt en ganske kraftig nedagående kurve når det gjelder salg, GT4 solgte vel bare halvparten av hva GT3 og det samme med MGS3 i forhold til MGS2.

Så mye tyder på at folk begynner å bli lei de samme seriene. Jeg tror også Halo 3 ikke vil selge like bra som Halo 2 gjorde.

Lenke til kommentar

Det har ofte med at de bryter NDA avtaler når de lekker slik informasjon og at de ikke vil at det skal spores tilbake til dem (ettersom de da blir straffet i tråd med NDA avtalen de har inngått). Sier ikke at det er det som har hendt her, men det er da vanlig at slikt skjer...

Lenke til kommentar
"friend of mine who has someone close that works at Bungie" passing on information about the split.

The unnamed friend of a friend also writes that ownership of the Halo franchise will remain with Microsoft

Nuff' said.

Eg har ein blog eg og. Trur eg skal skrive at Hideo Kojima kun produserar spel til games for windows, og at The Reggienator er den nye CEO for Microsoft. Kansje eg og får mykje trafikk til bloggen min. Kjelda på uttalelsen min er sjølvsagt tanta til broren til geir, som eg traff på ein fest for halv-anna år sidan.

Men, om hu er tanta til geir sin bror, då må hu jo væra tanta til geir og?

The plot thickens.

Easy.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Allikevel er GT5, Final Fantasy 13(?) og MGS4 kanskje de mest etterlengtede spillene blant 100 millioner+ Playstation spillere?

Virker ikke som utvilklerne av disse sliter særlig forøvrig.

9617073[/snapback]

Hvis du tror Gran Turismo, Final Fantasy og Metal Gear Solid var det som gjorde at PS2 solgte over 100 millioner konsoller så eier du ikke sans for logisk tenkning.

Og dersom du også tror at alle disse 100+ millionene med mennesker sitter og venter på disse spillseriene, ja da er du rett og slett bare morsom.

Lenke til kommentar
Blir mer åpent for større og mer innovative spill når de kan utvikle for PS3`en også. Gleder meg  :love:

9616264[/snapback]

Skjønner ikke hva du skal med Bungie for ifølge deg selv så finnes det bare drittspill på 360 allikevel og dessuten tror jeg de kara er smartere enn som så. En så store franchies som Halo spillene har blitt vill det være mildt sagt kronidiotisk å forlate denne for det er penger som er drivkraften bak disse menneskene.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Ikke alle. Det er nok pengen som er drivkraften bak Microsofts eierskap av Bungie, men mange av kunstnerene i selskapet har vel kanskje den artistiske integriteten i behold? Det vet vi ikke. Men vi har sett talentfulle utviklere stikke fra nazi selskaper før fordi de ikke fikk jobbe med prosjekter de selv hadde tro på til fordel for melkekuer...

Lenke til kommentar
Blir mer åpent for større og mer innovative spill når de kan utvikle for PS3`en også. Gleder meg  :love:

9616264[/snapback]

Skjønner ikke hva du skal med Bungie for ifølge deg selv så finnes det bare drittspill på 360 allikevel og dessuten tror jeg de kara er smartere enn som så. En så store franchies som Halo spillene har blitt vill det være mildt sagt kronidiotisk å forlate denne for det er penger som er drivkraften bak disse menneskene.

9620739[/snapback]

En utvikler er bare så god som plattformen han utvikler for

Endret av Avean
Lenke til kommentar
men det kan jo bety slutten på Halo som vi kjenner det, siden MS eier lisensen og lar noen andre utvikle spillet....

9616262[/snapback]

DET hadde vært en katastrofe! Halo 4 bør ikke komme, men skal det absolutt komme så av ingen andre en Bungie selv.

Men som de fleste sier så er nok ikke dette helt sant. :)

Lenke til kommentar
...Sony å begynnte på et eXtreme Mong0lish eXclusive slik som Halo...

9621067[/snapback]

Skjønar ikkje poenget med slike postar? Kan du ikkje heller prøve å bidra til diskusjonen?

9622260[/snapback]

Og jeg forstår ikke hva du synes er problemet med slike poster? Om du tar med HELE posten hans i betraktningen vel og merke...

Lenke til kommentar

9616264[/snapback]

*snip*

9620739[/snapback]

En utvikler er bare så god som plattformen han utvikler for

9621433[/snapback]

Jepp, så da er vel umulige PS3 det rette valget?

Halo: How many frames can you drop?

Lenke til kommentar
Uansett, dette med at det er for mye press fra MS er bare tull.

Bungie bestemte selv når de ville gi ut Halo 3, samme med enern.

Toern ville MS ha ut litt fort, men utenom det har Bungie alltid hatt mer eller mindre frie tøyler.

Og hvorfor skulle Bungie gått fra Microsoft når Microsoft nå betaler for alle utgifter, noe som gjør alt mye bedre for dem selv.

9617443[/snapback]

Veel, bestemte selv med enern, den skulle jo være ute samtidig med Xbox da.. Så de hadde nok litt tidspress på seg. Mener å ha lest at de hadde så mye "copy/paste" med de repeterende levelsene pga dårlig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...