Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Equip your Spartan salt shield, because this rumor sounds simply too soap operatic to instantly believe. On the other hand, it might just be crazy enough to work and stranger things have happened, so we're looking into it as if it were the real deal. The word from the tubes this morning is that Halo developer Bungie may be parting ways with its owner, Microsoft. Posted at the Seattle Post Intelligencer Blogs—but sourced from the 8BitJoystick e-zine—Jake Metcalf cites a "friend of mine who has someone close that works at Bungie" passing on information about the split. Writing of a seemingly amicable separation, the source says that "Apparently MS just wants Bungie to make Halo for the rest of their natural days, and Bungie doesn't like how MS is constantly trying to 'handle' everything they do." The unnamed friend of a friend also writes that ownership of the Halo franchise will remain with Microsoft, that Bungie will move onto original IPs, but that the team may still yet work on Halo 4. On the one hand, this seems like a loss for Microsoft Game Studios that's too big to be believed. On the other, my theory that all Microsoft rumors are true ensure that I'm not writing this off yet. If true, you heard it secondhand here first, folks. Bekreftet! kilden er vist: -Kotaku/Seattle Post Endret 5. oktober 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 hadde vært utrolig kjipt vis det skjedde ass Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) hadde vært utrolig kjipt vis det skjedde ass 9616240[/snapback] Hvorfor? Tror da at Bungie vil ha det bra for seg selv. De kunne for eksempel gi ut spill på andre plattformer enn Windows og Xbox. edit: De vil rett og slett få mer frihet. Endret 1. oktober 2007 av nils2911 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 men det kan jo bety slutten på Halo som vi kjenner det, siden MS eier lisensen og lar noen andre utvikle spillet.... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Blir mer åpent for større og mer innovative spill når de kan utvikle for PS3`en også. Gleder meg Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ....." The unnamed friend of a friend also writes that... 9616216[/snapback] 'nuff said Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ....." The unnamed friend of a friend also writes that... 9616216[/snapback] 'nuff said 9616272[/snapback] ja det virker litt søkt, det kan jo bety et massivt knekk i bungies økonomi. Lenke til kommentar
Liquidant Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Blir mer åpent for større og mer innovative spill når de kan utvikle for PS3`en også. Gleder meg 9616264[/snapback] Amen. Bungie lagde jo faktisk spill ekslusivt til Mac før Gates ble sur og åpnet lommeboka. Lenke til kommentar
AndreasGS Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Trodde MS eide bungie 100% jeg :S Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Microsoft har kjøpt opp hele Bungie ja, så at dette er bullshit er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis det er snakk om at det er de ansatte i Bungie som vil stikke da MS eier jo ikke dem. hehe. Får da virkelig håpe at dette er BS Lenke til kommentar
ilex Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 men det kan jo bety slutten på Halo som vi kjenner det, siden MS eier lisensen og lar noen andre utvikle spillet.... 9616262[/snapback] Det ville da bare vært positivt. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 men det kan jo bety slutten på Halo som vi kjenner det, siden MS eier lisensen og lar noen andre utvikle spillet.... 9616262[/snapback] Det ville da bare vært positivt. 9616676[/snapback] Prøver du å bli uvenn med alle på forumet eller? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis det er snakk om at det er de ansatte i Bungie som vil stikke da MS eier jo ikke dem. hehe. Får da virkelig håpe at dette er BS 9616665[/snapback] Da bestikker han hver en av de, og får underskrift på en kontrakt for en viss sum penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 http://blog.seattlepi.nwsource.com/digital...ives/122799.asp You know that big ol BILLION dollar franchise Bungie has created for Microsoft, to show their appreciate Microsoft is letting Bungie leave.Jeg har litt vanskelig for å forstå at Microsoft skal la Bungie forlate dem helt uten videre, da de har vært det viktigste spillstudioet Microsoft har med tanke på å pushe ut konsoller. Man skal selvfølelig aldri si aldri, men dersom Bungie blir gjort om til en selvstendig utvikler igjen vil jeg anta Microsoft legger inne en rekke krav om å forholde seg eksklusive til Microsofts spillplatform i X antall år. Virker litt vel drøyt at Microsoft skal la de gå kun for å være hyggelige, dog. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg håper Bungie får stikke, selv om jeg ikke akkurat ser det for meg at MS ville la det skje. Hvis ett selskap blir tvunget til å fortsette med en franchise i X antall år uten muligheter til å forgrene seg ut og prøve andre ting, kommer de til å dø. Overspecialize, and you breed in weakness. It's slow death 3 Utgaver av Halo vil jeg tro er nok. Trilogi er magisk, 4-5-6 er melkekutendenser. Dette blir vel noe ala. Bill Roper og gutta som stakk fra Blizzard når de følte Vivendi prøvde å utøve for mye makt? (utenom at MS tilsynelatende lar dem forlate selv?) Med fare for å fornærme alle Halo fans, tror jeg å påstå at dette er bra for gamingindustrien og bra for Bungie om det er sant. Endret 2. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis Microsoft kun vil at de skal lage halo spill vil jeg si det er bra at de forlater selskaptet og starter opp på nytt igjen. Jeg liker Halo, for all del og fra ett økonomisk synspunkt er det smart konke ut flere halo spill, men rent artistisk sett vil jeg heller at de skal lage andre spill og. Kan forstå de føler misnøye om de blir "tvunget" til å kun lage halo spill... Lenke til kommentar
Rasterblaster Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg håper Bungie får stikke, selv om jeg ikke akkurat ser det for meg at MS ville la det skje. Hvis ett selskap blir tvunget til å fortsette med en franchise i X antall år uten muligheter til å forgrene seg ut og prøve andre ting, kommer de til å dø. Overspecialize, and you breed in weakness. It's slow death 3 Utgaver av Halo vil jeg tro er nok. Trilogi er magisk, 4-5-6 er melkekutendenser. 9616986[/snapback] Allikevel er GT5, Final Fantasy 13(?) og MGS4 kanskje de mest etterlengtede spillene blant 100 millioner+ Playstation spillere? Virker ikke som utvilklerne av disse sliter særlig forøvrig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er alltid unntak som bekrefter regelen. Om Halo serien er en del av untaket gjenstår å se. Men jeg ville gjerne se Bungie bruke kreativiteten sin på andre prosjekter enn Halo også... Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det er kjekt å være alene, når man velger det. Ikke når man blir tvunget De som lager FF serien liker vel jobben? Han som leder MGS serien ville vel egentlig ikke, men ble overtalt til å lage en avslutning til serien før han gikk videre på andre prosjekt. Uansett har jo ikke Final Fantasy spillene så mye med hverandre å gjøre såvidt jeg vet, det er mer en billig løsning for å slippe å finne på nye navn hele tiden og samtidig jobbe opp ett merke navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå