ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Greit nok. Men er du enig i at vi må forby spising, drikking å bytte av CD å sånn også. Er akkurat det samme. 9657426[/snapback] Bytting av CD kan strengt talt en sidemann gjøre, dersom du er så heldig å ha en med deg. Spising kan du også gjøre ved hjelp av et lite stopp på maksimum 5 minutter, eller spise før man setter seg i bilen. Man har alltids bruk for en pause etter å ha kjørt lenge uansett. Så, hvor er dette superargumentet for at det skal være lov til å røyke i bilen? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er ikke argumenter for å få lov å røyke. Det jeg mener er at skal man forby røyking, så er der mange andre ting som er like viktig som også må forbys. Jeg er mot forbyingen av røyking i det store hele, du er for. Men siden du er for, så må du nesten si deg enig i at man må forby de andre tingene også ikke sant? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er ikke argumenter for å få lov å røyke. Det jeg mener er at skal man forby røyking, så er der mange andre ting som er like viktig som også må forbys. Jeg er mot forbyingen av røyking i det store hele, du er for. Men siden du er for, så må du nesten si deg enig i at man må forby de andre tingene også ikke sant? 9657462[/snapback] Det finnes jo grenser for hva man kan forby. Mennesket har ikke behov i det hele tatt for røyk, mens mat og drikke er noe alle mennesker har behov for. En lov som forbyr røyking bak rattet hadde ikke akkurat gjort meg noe, da jeg vet at dette vil gjøre det sikrere for meg på veien. Hadde vel derfor også satt pris på om folk lot være å gjøre ting som blikket bort fra veien i det hele tatt, i den grad det er mulig. Men som sagt, alt med måte. Mat og drikke er nødvendig, røyk er ikke. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Greit nok, men man ser bort fra veien når man eter å drikker også. Om det er nødvendig er uvesentlig synes jeg. Dessuten, å sitte å drikke Cola eller Kaffe mens man kjører er ikke noe mer nødvendig enn å røyke. Men nok om det, har jeg sagt min mening ihvertfall. Orker ikke krangle idag. Fyllesyk Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Å skifte en CD tar ca.... 5 sekunder. Å røyke en sneip eller ti tar XXminutter. Se det gjerne også som et skritt mot et totalforbud mot røyking. Ingen tjener på å røyke, så like greit å bli kvitt det litt etter litt. Des flere negative sider med å røyke des bedre. Endret 7. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Å skifte en CD tar ca.... 5 sekunder. Å røyke en sneip eller ti tar XXminutter. Se det gjerne også som et skritt mot et totalforbud mot røyking. Ingen tjener på å røyke, så like greit å bli kvitt det litt etter litt. Des flere negative sider med å røyke des bedre. 9657601[/snapback] Ingen tjener på alkohol heller, skal det også forbys? Røyking tar flere minutter ja, men man ser på veien hele tiden utenom når man tar av aske. Vil si det er sikrere å røyke når man kjører, enn å drikke brus. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ingen tjener på alkohol heller, skal det også forbys? Røyking tar flere minutter ja, men man ser på veien hele tiden utenom når man tar av aske. Vil si det er sikrere å røyke når man kjører, enn å drikke brus. 9657637[/snapback] Flasken kan man sette fra seg, røyken må man holde i hånden. Ergo, man har bare en hånd tilgjengelig når man røyker. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ingen tjener på alkohol heller, skal det også forbys? Røyking tar flere minutter ja, men man ser på veien hele tiden utenom når man tar av aske. Vil si det er sikrere å røyke når man kjører, enn å drikke brus. 9657637[/snapback] Flasken kan man sette fra seg, røyken må man holde i hånden. Ergo, man har bare en hånd tilgjengelig når man røyker. 9657644[/snapback] Ja for man kan jo ikke holde i rattet å ha røyken i neven på likt Har du i det hele tatt sett noen røyke å kjøre bil? Det som er farlig, er ikke drikkingen, det er når man lener seg over for å finne brusen, eller man skrur av korken. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 At man en røyk bak rattet forstyrrer mindre enn å f. eks drikke brus. Da må man jo tross alt skru av korken... Er bare tull å forby røyking bak rattet, gevinsten blir marginal, om noen i det hele tatt. Og hvor mange av dere kan med handa på hjerte si at dere har begge henda på rattet hele tiden uansett? Og skal man kanskje forby og snakke med passasjerer i samme slengen? Flere undersøkelser viser jo det var snakkingen, ikke å holde telefonen som forstyrret konsentrasjonen til sjåføren. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Når siggen først er tent, er det ikke noe problem å kjøre. Men når du tar begge hender av rattet for å tenne lighteren, kan ting skje. Et forbud blir for dumt. Men jeg oppfordrer alle som røyker bak rattet til å være VELDIG forsiktig når de røyker. har gjort det selv, og det var ikke så grusomt vanskelig. Men begge henda forlot rattet da jeg tente den. Slikt gjør du på en øde landevei, ikke i et boligfelt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Man trenger da ikke begge hender for å tenne en røyk, om man da ikke har vifta på full guffe. Lenke til kommentar
Rocksteady Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er enig i at kombinasjonen røyk/bilkjøring er uheldig, men ser ikke posistivt på forbud. Politiet har det travelt nok som det er om de ikke skal begynne å slå ned på røyking også. Og vi kan ikke forby alt som kan ødelegge konsentasjonen eller som vi personlig ikke liker. Mange andre ting ødelegger konsentrasjonen mer enn røyk, f.eks sutrete unger i baksetet som krangler. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Nå bør staten snart sette seg ned og se over om de skal, eller ikke skal forby tobakk. Er blitt så latterlige mengder med begrensinger nå at de like greit bare kan avgjøre det en gang for alle. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det vil de aldri gjøre. Da taper de jo penger! Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ingen tjener på alkohol heller, skal det også forbys? Røyking tar flere minutter ja, men man ser på veien hele tiden utenom når man tar av aske. Vil si det er sikrere å røyke når man kjører, enn å drikke brus. <{POST_SNAPBACK}> Flasken kan man sette fra seg, røyken må man holde i hånden. Ergo, man har bare en hånd tilgjengelig når man røyker. så du tror den hånda der røyken er ikke kan være på rattet? Å røyke i bil er ca like farlig som å klø seg på nesa. Å i det hele tatt være så moraliserende at man kan diskutere og mene dette er smart, sier litt om hva slags samfunn vi lever i. La oss finne feil ved alt og alle, og lage forbud mot alt. Det er greit å mene at røyk ikke er særlig smart, men det er grenser for idiotiske utaleser. Dette er lavmoral av verste karakter. Skal sies at jeg ikke røyker selv, men det vil da heller ikke si at jeg har noe i mot røykere. For min del kan de gjøre hva faen de vil, så lenge det er utendørs eller der jeg ikke ferdes. Skal man ta tak i ting som er farlig i bil, så ta tak i noe skikkelig da. Ta tak i de som kjører for fort og de som kjører i fylla. La de miste lappen for evig og alltid. Det finnes ikke EN eneste unnskyldning i verden for å kjøre for fort eller i fylla. DA vil det først bli tryggere. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Synes det er jævla irriterende å sitte på med folk som røyker mens de kjører Det blir dårlig luft og det stinker av klærne! Har prøvd 2 ting med røyking En røyker satt på med meg til et sted ca en time unda, jeg sa at han ikke kunne røyke i bilen. Det gikk helt greit. Når vi skulle hjem igjen sa jeg at han kunne røyke med vinduet helt oppe pga at vi hadde det litt travelt. Han røkte 5 røyk på den timen. Nå tror alle som røyker at det er lov til å røyke i bilen min. Jeg synes det er respektløst å røyke i bilen til en ikkerøyker uten å spørre først. De sier at når jeg først hadde røkt i bilen så satt lukta og da var det bare å røyke mere. Noen røyk med vinduet hel åpent setter ikke lukta seg. Nå er det 2mnd siden det ble røkt i min bil og jeg kjenner ikke lukta noe mere. Jeg mener at røyking og spising mens man kjører er traffikkfarlig. Synes at folk som begynner røyke er noen idioter. Kjenner 15-17-åringer som er avhengie av røyk. Forledrene skulle ha gitt onga sine husarrest hvis de begynnte å røyke før de var 18, i stedet får å kjøpe røyk til dem. Hadde jeg hatt barn som har røkt hadde de ikke fått en krone i lommepenger. Folk som ikke røyker skulle ha hatt mere lønn en de som røyker Jeg får gjort mye mere på en dag en de som røyker DET ER IKKE KULT Å RØYKE!! DU BETALER FOR Å DØ TIDLIGERE!! DET LUKTER NOE HELT FOR JÆVLI!! DET ER DYRT! DET GÅR OFTE MYE UNØDVENDIG TID I RØYKEPAUSER! Dette ble litt OT men, jeg måtte bare si det Endret 19. november 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå