Barely dead Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Hva synes dere? http://www.dinside.no/php/art.php?id=389730 Fra Juli. Fant ikke noen lignende tråder så jeg lagde denne. Endret 1. oktober 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
April Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg ser ikke noe i veien for at voksne mennesker som røyker ikkeskal få lov til å røyke i sin egen bil, men når de tar opp det med at barn blir utsatt for passiv røyking er jeg mer med på at det burde bli forbudt. Men tror det at hvis personen er voksen i kropp og sinn så røyker de ikke i bilen hvis det er barn der, ellers er det bare til å stå på med røykingen mener jeg. Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg røyker ikke selv og ville aldri røyket i bilen av uendelige grunner. Men at noen skal bestemme hvordan jeg "oppholder" meg i min egen bil blir helt feil for meg, for å si det på en pen måte. Den eneste forbudet jeg kunne godt med på er et forbud for røyking i biler med barn under 16 år, men dette er vel ikke et stort problem egentlig. Bilen er min eindom og hva jeg gjør i den har ingen andre noe med. Selvfølgelig skal man ikke gjøre ting som påvirker kjøringen negativt, men det er det allerede en lov for, så hva man skal med en lov på loven blir drøyt og unødvendig. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er for at man skal kunne forby røyking i bilen når det er unger i baksetet, uansvarlige foreldre det. Derimot burde det være lov å røyke hvis alle er over 16, siden sjåføren ikke blir hindret på noen måte. Man har beger og alt slags saker man kan legge røyken i, og man kan se hvor som helst mens man røyker. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Den eneste forbudet jeg kunne godt med på er et forbud for røyking i biler med barn under 16 år, men dette er vel ikke et stort problem egentlig.9616010[/snapback] Hvorfor 16år? Når du er 18år har du lov til å kjøpe røyk selv, så da burde det vel heller blir noe ala det. Det er nok mye lettere å få solgt en bil, hvis den er røykfri. Det blir også det samme som med mobiltelefonen, du må lete etter røyk, tenne på, osv osv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Å røyke bak rattet kan sammenlignes med å prate i mobiltelefon uten fastmontert handsfree. Jeg er sikker på at det gjør deg til en utrygg sjåfør. Hva skjer når du kommer ut for en situasjon hvor du trenger begge henda? Menneskets instinkt krever at du beskytter hva du har i hendene. Du rekker ikke å legge fra deg telefonen, siggen eller kaffekoppen før du tar i rattet. Og instinktet hindrer deg i å slenge fra deg en full kaffekopp utover konesetet før du tar unnamanøveren. Resultatet er at du styrer unna situasjonen med kun venstrehånda. selv om du ikke kjører med begge henda på rattet, er det veldig lurt å ha begge hender fri i tilfelle du trenger dem. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er for at man skal kunne forby røyking i bilen når det er unger i baksetet, uansvarlige foreldre det. Hva blir da det neste? At uansvarlige foreldre ikke får lov til å få barn? Kjøre en liten test av de før de får lov til å få barna sine? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er for at man skal kunne forby røyking i bilen når det er unger i baksetet, uansvarlige foreldre det. Hva blir da det neste? At uansvarlige foreldre ikke får lov til å få barn? Kjøre en liten test av de før de får lov til å få barna sine? 9642419[/snapback] Heller at de hadde blitt lært opp til hvordan man skal oppdra et barn, heldigvis gjør mange foreldre dette når de finner ut at de skal ha et barn. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva blir da det neste? At uansvarlige foreldre ikke får lov til å få barn? 9642419[/snapback] Tror det finnes noen difuse regler for dette også, de får lov å føde men blir fratatt barnet etter fødselen. Ved adopsjon, er de strenge på om man er egnet. Røyker selv og mener det er en uting å røyke i bil. Det er bedre å stoppe for å strekke på beina mens man tar en blås. Men å forby dette vil vel å ta bort friheten for yrkessjåfører som jobber og bor i bil. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Yrkessjåfører kan i likhet med alle andre stoppe før de røyker. Eller de kan bruke snus hvis de har nikotinsug. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Yrkessjåfører kan i likhet med alle andre stoppe før de røyker. Eller de kan bruke snus hvis de har nikotinsug. 9651062[/snapback] Men hvorfor? Yrkessjåfører kjører nå ofte alene, og belaster ingen med røykingen sin. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Yrkessjåfører kan i likhet med alle andre stoppe før de røyker. Eller de kan bruke snus hvis de har nikotinsug. 9651062[/snapback] Men hvorfor? Yrkessjåfører kjører nå ofte alene, og belaster ingen med røykingen sin. 9656534[/snapback] Røyk, kan som alt annet ta konsentrasjonen bort fra trafikken. Synes dette er en god nok grunn jeg, skal ikke mye til for å ta livet av en person. Vogntog har ekstra stort ansvar grunnet størrelsen på kjøretøyet. Å krasje med et vogntog som bilist er nesten den sikre død.. Endret 7. oktober 2007 av Sirhaavard Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Men, skal vi ta vekk røyking i bilen må vi også fjerne følgende. Bytting av CD'er. Justering av volumet å bytting av sanger. Drikking av brus. Spising av sjokolade. Spising av pølser, å sist men ikke minst, å få BJ av dama. Alt dette tar konsentrasjonen bort fra trafikken. Endret 7. oktober 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Yrkessjåfører kan i likhet med alle andre stoppe før de røyker. Eller de kan bruke snus hvis de har nikotinsug. 9651062[/snapback] Men hvorfor? Yrkessjåfører kjører nå ofte alene, og belaster ingen med røykingen sin. 9656534[/snapback] De er jo en fare for trafikken som alle andre som ryker mens de kjører bil. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Men, skal vi ta vekk røyking i bilen må vi også fjerne følgende. Bytting av CD'er. Justering av volumet å bytting av sanger. Drikking av brus. Spising av sjokolade. Spising av pølser, å sist men ikke minst, å få BJ av dama. Alt dette tar konsentrasjonen bort fra trafikken. 9657284[/snapback] Man kan gjøre alt dette med å enkelt stoppe bilen og ta seg en 5 minutters pause. Sikkert og enkelt. Hva er det som er så utrolig viktig med å røyke bak rattet? Har enda til overs å se gode argumenter for røyking bak rattet. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Men, skal vi ta vekk røyking i bilen må vi også fjerne følgende. Bytting av CD'er. Justering av volumet å bytting av sanger. Drikking av brus. Spising av sjokolade. Spising av pølser, å sist men ikke minst, å få BJ av dama. Alt dette tar konsentrasjonen bort fra trafikken. 9657284[/snapback] Mange av de bilene som kjører rundt på veiene i dag har multifunksjonsratt, så lyden, skifting av spor osv gjøres der ifra. Da slipper man slippe blikket av veien. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det vittige her er jo at dere som er så imot at man røyker i bilen ikke engang har lov til å kjøre bil selv, så dere vet egentlig ikke en dritt hva dere snakker om. En yrkessjåfør kjører bil HELE DAGEN å røyker kanskje alt fra 20 til 40 røyk om dagen. Skal han stoppe vogntoget sitt hver gang da? Med tanke på at han kjører så mye, så er han antagligvis bedre til å kjøre enn folk flest. Ser helt ærlig ikke problemet her. Tror mye ligger i at det er ut å røyke, så derfor skal vi forby det alle veier. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Men, skal vi ta vekk røyking i bilen må vi også fjerne følgende. Bytting av CD'er. Justering av volumet å bytting av sanger. Drikking av brus. Spising av sjokolade. Spising av pølser, å sist men ikke minst, å få BJ av dama. Alt dette tar konsentrasjonen bort fra trafikken. 9657284[/snapback] Mange av de bilene som kjører rundt på veiene i dag har multifunksjonsratt, så lyden, skifting av spor osv gjøres der ifra. Da slipper man slippe blikket av veien. 9657328[/snapback] Mange ja, men ikke alle. Skal de som ikke har det også forbys sammen med CD spillere. Hva med når du graver i det andre setet ett cola flaska di da? Dette blir for dumt synes jeg. La nå for faen folk få lov til å røyke i sin egen bil. Hva blir det neste. Forbud mot røyking utendørs, fordi en eller annen forbiflyvende fugl kan få kreft?? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det vittige her er jo at dere som er så imot at man røyker i bilen ikke engang har lov til å kjøre bil selv, så dere vet egentlig ikke en dritt hva dere snakker om. En yrkessjåfør kjører bil HELE DAGEN å røyker kanskje alt fra 20 til 40 røyk om dagen. Skal han stoppe vogntoget sitt hver gang da? Med tanke på at han kjører så mye, så er han antagligvis bedre til å kjøre enn folk flest. Ser helt ærlig ikke problemet her. Tror mye ligger i at det er ut å røyke, så derfor skal vi forby det alle veier. 9657332[/snapback] Dette var da et vitterlig dårlig argument. Selvsagt har jeg lov til å kjøre bil, sitter med sertifikatet i handen as we speak. Det er han som selv valgte å røyke, ergo det er hans egen feil at han blir nødt til å stoppe. Det er ingen som tvinger han til å røyke. At han derfor skal få lov til å sette andres liv i fare alt fra 20 til 40 ganger om dagen er jo helt hinsides. At han er mer vandt en oss andre til å kjøre er ikke synonymt med at ting aldri går galt. Edit: ved å fjerne røyken vil jeg derfor mene minker sjansen for at ting kan gå galt. Endret 7. oktober 2007 av Sirhaavard Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Greit nok. Men er du enig i at vi må forby spising, drikking å bytte av CD å sånn også. Er akkurat det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå