Gå til innhold

Tre-pins plugg på to-pins kontakt

pt33

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et P965T-A til et Arctic Cooling Silentium T-Pro 3 (HW-anbefaling)

I chassiet er det en tre-pins plugg til ledningen for MSG-LED (FP PWR/SLP).

Problemet er at det ikke er plass til en tre-pins plugg i kontaktfeltet. Det er satt av ni pinner, hvorav den niende ikke skal brukes. Oppsettet ifølge manualen for hovedkortet er:

Pinner 1&3: HD LED (+&-)

Pinner 2&4: FP PWR/SLP (+&-)

Pinner 5&7: Reset knapp (-&+)

Pinner 6&8: Power Switch (+&-)

Pin 9: Reservert (til hva?)

Dessuten skjønner jeg ikke hva som er pluss og hva som er minus. Det er en trekant på alle pluggene på den ene siden, men er det pluss eller minus?

Er begynnende frustret, men tror enn så lenge det er helt holdent min skyld at dette ikke virker. Fikk startet maskinen ved å bruke Reset-knappen (?) men da var det umulig å skru den av. Alle vifter og sånn startet da, men ingenting kom opp på skjermen. Alt var svart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reset knapp og Power switch er det likegyldig hvilken vei du kobler, de bryr seg ikke om pluss og minus.

HD LED og PWR LED lyser ikke hvis de kobles feil vei, men det skjer ikke noe galt. Er bare å prøve seg fram.

At det er tre pinner tipper jeg betyr at det er tofarget LED. Så avhengig av hvilke to av de tre du bruker vil det bli forskjellig farge.

"Reservert" betyr bare at den ikke er i bruk.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Hvor mange ledere går det ned til 3 pins pluggen 2 eller 3? Power pluggen på noen kabinett er nemlig 3 pins kontakt med 2 ledere.... kanskje man har begynnt med dette på andre led's også?

Snabel

9617190[/snapback]

Det er to ledere på hver sin ytterkant, med en tom i midten. Finnes det noen overgang eller noe annet smart for å beholde alle funksjoner?

++pt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...