Bytex Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Vi hadde en ganske lang prat om Ulver et par sider bakover i tråden. Med diverse youtube-eksempler. Kikk der. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nå må dere slutte å fekte med kjøttfløytene. Var planen det, men etter Hallgeir hoppa tre meter i fritt fall i går og spjæra hælen, er jeg faen meg redd for at Purified avlyser. Steppa forøvrig personlig inn som vokalist på "Under den Svarte Himmel" før gutta ga seg. Hørte om det på radio idag... tøft! Morsomt å høre om folk som hørte det i avisa og på radio. Selv har jeg bare fått tak i dekninga på VG-nett og i Ås avis. Hvilke avis(er) og radioprogram(er) er det dere leste og hørte om episoden? BTW, Death eier. Lenke til kommentar
2ore Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Electric Wizard - Venus in Furs. Trodde dette var en nå, men det høres ikke ut som det? Er vel en slags tribute, tenker jeg. Hørte forresten på Velvet Undergroud & Nico i går. Absolutt ikke dårlig! Bedre enn jeg håpet på. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Ulver har jeg ikke hørt, men jeg tipper det er same shit. Ulver er ikke drone/doom som Sunn O))). De startet som black/folk metal og ga i midten av det hele et rent akustisk album, så et avant-garde/industrial metal-album, deretter et ambient/electronica-album, deretter en rekke filmmusikk album og nå er de et sted mellom experimental rock og ambient. Eller noe. ^_^ Endret 14. oktober 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Eller noe er vell den greieste definisjonen egentlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Eller noe er vell den greieste definisjonen egentlig. Wiki har en grei liste, som samsvarer greit med hva jeg skrev. (early) Black metal/folk metal (later) Experimental music Electronic music Ambient music Avant-garde music Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kombinasjonen black metal/folk er turn off selv om jeg lurer litt på hvordan det høres ut ... Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Er ikke turnoff hvis det gjøres riktig http://www.youtube.com/watch?v=Ld-q02l5pqE&feature=related Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 trekkspill og munnspill hører ikke hjemme i metal Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=e1bE2ozy6a0 Det kan gjøres som finnene gjør også. Ompa-metal kan det vel kalles. Jeg ble særdeles skuffet når jeg så Finntroll live og så at trekkspill-lyden ikke kom fra en fyr som fløy rundt på scena med trekkspill, men en kar som sto stokk stille bak en synth hele tiden. Endret 14. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Windir Myrkgrav Aasmegin Korpiiklani Skyforger Equilibrium Nazgul Finntroll Månegarm Moonsorrow Borknagar (sort of) Første albumet ULVER!!! Masse artige grupper Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Windir ja..ikke så mye trekkspill kanskje.. http://www.youtube.com/watch?v=494xjMW2SiU Men veldig stemningsfullt. Og et sjeldent eksempel på norsk svartmetall der man kan høre bassen. Eller jo..trekkspillet dukker opp rundt 3:50. Endret 14. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Windir ja..ikke så mye trekkspill kanskje.. Men veldig stemningsfullt. Og et sjeldent eksempel på norsk svartmetall der man kan høre bassen. Eller jo..trekkspillet dukker opp rundt 3:50. Valfar er jo kjent for å spille trekkspill! Endret 14. oktober 2010 av Abigor Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Valfar's body was found at Reppastølen in the Sogndal valley. Apparently surprised by the extreme weather and deep snow, he had attempted to turn back toward home, but died from hypothermia on the way. He was buried on the 27th of January at Stedje Church in Norway. Kjipt..mannen burde jo ha nok vett til å ikke labbe ut i sneværet uten nok klær på seg. Uansett hvor metal han måtte være. Folk liker å si "he gave his life for the music". Nei. Han kasta bort livet sitt fordi han var dum nok til å gå ut i snøstorm uten å kle seg for det. Jeg lurer også VELDIG på hva slags musikkprogram vi ser på skjermen i starten..det ser ut som Soundtracker på Amiga 500 fra 80-tallet. En tracker altså, ikke en sequencer som vi bruker nå til dags. Endret 15. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Valfar: Journey to the End Saknet Dauden Likbør Krigaren si Gravferd Alt ble så ironisk etter at han døde. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg elsker dette albumet http://www.dagbladet.no/tegneserie/pondus/?1286229600 http://www.youtube.com/watch?v=xiiSwhzhy3g Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvilket album burde jeg sjekke ut av Solefald? Har Red for fire og Black for death. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BbbzPPOsUKY Syns denne er mange hakk vassere. Speed metal er moro. Særlig med så flink vokalist. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvilket album burde jeg sjekke ut av Solefald? Har Red for fire og Black for death. Resten, spesielt siden det er de to dårligste skivene deres. Hadde ejg vært deg så hadde jeg bladd meg bakover i discografien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå