Perrern Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag? Har hittil satt meg som mål at jeg skal lære meg unopened av Sonata arctica. Legger forøvrig med en intro til en sang som jeg jobber med nå, fikk plutselig lyst til å skrive en power låt igjen til singel prosjektet mitt, og ikke bare ekstrem metal til bandet. castle of ice.wav Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Var helt ok på Metallica konserten. Synes Fear Factory var mye bedre på den konserten i alle fall, men nå har ikke jeg peiling da Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Fear Factory er ikke ungsauer i metalbransjen de heller, bare litt mindre kjent i Norge. De ga ut sin beste plate på midten av 90-tallet (Demanufacture) og var Metal Hammer-kjæledegger i mange år fremover med ene godskiva etter den andre med beinhard cyber-industriell-blytung riffmetal, med utrolig catchy refrenger. Så forsvant de bare, men er tilbake igjen nå. http://www.youtube.com/watch?v=pz5FIx13xBs&p=D4E2EF762F186E22&playnext=1&index=31 En gammel schläger f.eks. Endret 18. august 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok? Har ikke sett de live selv, men fant ut at 800kr ikke er så dyrt med tanke på hva det ville kostet å se de andre steder. Men det er litt kjedelig å måtte kjøpe dagspass når det kun er et band som er verd å se. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok? Gojira er et fantastisk band har sett de live før på metallica (Dro egentlig kun for og se Gojira, Metallica var bonus) Jeg ville dratt uten tvil hadde jeg hatt muligheten Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok? Har ikke sett de live selv, men fant ut at 800kr ikke er så dyrt med tanke på hva det ville kostet å se de andre steder. Men det er litt kjedelig å måtte kjøpe dagspass når det kun er et band som er verd å se. Jeg skal lett se de, på helgen spiller de på USF Verftet. Beltalte 350 for billetten. + 400 for en 7 timers tur-retur med tog. Gleder meg:dribble: Endret 18. august 2010 av michael691 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok? Har sett de live, helt ok synes jeg. Personlig hadde jeg aldri betalt 800kr bare pga Gojira, men så er jeg ingen fan heller. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Fear Factory er ikke ungsauer i metalbransjen de heller, bare litt mindre kjent i Norge. De ga ut sin beste plate på midten av 90-tallet (Demanufacture) og var Metal Hammer-kjæledegger i mange år fremover med ene godskiva etter den andre med beinhard cyber-industriell-blytung riffmetal, med utrolig catchy refrenger. Så forsvant de bare, men er tilbake igjen nå. En gammel schläger f.eks. Lenge siden jeg har hørt på Fear Factory nå. På tide å blåse støvet av Demanufacture CD'en Edit: Jøss, jeg følger ikke like godt med lenger som tidligere. Fear Factory har gitt ut Mechanize i begynnelsen av dette året? Med gamle-gitaristen? Og Gene Hoglan? Det siste akseptable plata de har gitt ut siden Demanufac var Archetype. Duger den siste plata? Endret 18. august 2010 av Patton Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Fikk endelig lastet ned nyeste albummet til Avenged Sevenfold. Dette er langt bedre enn de første albummene jeg snublet over. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ehem, klarte ikke å høre på hele albumet en gang. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Fikk endelig lastet ned nyeste albummet til Avenged Sevenfold. Dette er langt bedre enn de første albummene jeg snublet over. Det er bedre, men langt ifra bra, synes nå jeg Liker ikke Sevenfold rett og slett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) FF splitta vel opp når Burton C Bell og gitaristen Dino Cazares ble uenige om bandets fremtid og progresjon, Burton gifta seg med hun No Doubt-Gwen Stefani og begynte å havne på røde løpere og filmpremierer, Dino ble del av supergruppa Brujeria der medlemmenes identitet skulle være hemmelig, men media kunne ikke lures alt for lenge. Men gammelt blod tykner ikke så fort, så de har vel blitt kompiser igjen og begynt å mekke feit musikk. Endret 19. august 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Første singelen fra den kommende Dimmu Borgir-plata: http://www.youtube.com/watch?v=GEox_se6R8I Jeg må si det låt overraskende bra. Hadde ikke trodd jeg skulle glede meg til en ny Dimmu Borgir-plate... Agnete fra Animal Alpha var kurrant, deilig med litt variasjon fra obligatoriske Vortex-partier. edit: Endret 20. august 2010 av Anulaibar Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag? Nå er jeg ikke noen Piano-ekspert, men Arturus(the sham mirrors), Cradle of Filth, Finntroll og Dimmu Borgir har en del tøffe piano linjer/riff. Vet ikke om dette er noe du hører på eller liker, men men. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jo, har spilt en del Dimmu før, covra litt med bandet, de er som regel litt artige også. Btw, synes den dimmu låta egentlig var ganske kul egentlig jeg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Her kan du jo kikke på en del amatørvideoer av folk som spiller keyboardsoloer fra diverse metal/powermetal-band http://www.youtube.com/results?search_query=metal+keyboard+solo&aq=f Så slipper du å høre all bakgrunnsmusikken også, lettere å få med seg tonene da. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jau, som regel finner jeg tabs da. Men tror jeg har satt noen mål nå: Unopened av sonata arctica, første mål Også blir det jo sikkert mye som læreren min kommer til å foreslå, men jeg har også lyst til å lære meg hele ordentlige progenies of the great apocalypse av dimmu og Postlodium av Ragnarok Postlodium er jo kanskje den som er mest usansynlig, men det er jo gøy å ha høye mål også Endret 20. august 2010 av Perrern Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Litt blandede følelser av den nye Dimmu sangen. Synes den kvinnelige vokalisten gjorde det bra på noen partier, men andre deler var den irriterende, ser potensialet her! Hadde håpet på litt mer Enthrone Darkness Triumphant feel, men ser jo lovende ut dette også. Et steg opp fra In Sorte Diaboli foreløpig. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag? Nå er jeg ikke noen Piano-ekspert, men Arturus(the sham mirrors), Cradle of Filth, Finntroll og Dimmu Borgir har en del tøffe piano linjer/riff. Vet ikke om dette er noe du hører på eller liker, men men. For to End Yet Again (Arcturus) har hvertfall en helt sinnsyk pianosolo! Endret 20. august 2010 av blade-bunny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå