Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Noen andre som skal på in flames i morgen?

Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg ikke dratt uansett. Vil ikke støtte et sån band som har gått fra å være ekstremt rått til.. ja hva kan det kalles? Hørte litt på det nyeste albume på spotify, og det er rett og slett latterlig (Når du sammenligner med de gammle sangene).

Trist egentlig. Var In Flames som fikk meg inn i metall verden. ^^

Ja det er veldig trist, jeg hører mye på In flames, men synes absolutt pre 2000 sangene er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det nye Avenged Sevenfold-albumet er sterkt. Det har jo lekket nå, noen dager før release. Men jeg blir vel gjerne lynsja, hengt, steina og skutt for å si dette, i og med at alle på Diskusjon.no hater Avenged Sevenfold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Frem med tjære og fjær folkens, vi har en som liker Avenged Sevenfold! Brenn!

Men fra spøk til revolver. Jeg liker ikke Avenged Sevenfold, rett og slett fordi det er slik "screamo" greier. Ikke min stil.

Siden Mike Portnoy spiller dog, så må jeg ta en titt. Fordi jeg er Portnoy-fan.

Lenke til kommentar

Jeg hørte noen låter fra Avenged Sevenfold på Spotify, og konstanterte at sangeren "skrek" i mikrofonen. Dermed forbinder jeg det med "screamo". Om screamo egentlig er noe helt annet, så beklager jeg misforståelsene. Men det jeg har hørt fra Avenged Sevenfold er ikke min smak. :)

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke for å sjekke ut andre "ekte screamo" band, da jeg særdeles misliker mangel av skikkelig vokal.

Ja, jeg syns at skriking og gauling og hyling ikke er "skikkelig vokal". :p

*edit*

Ser nå på at det er de tidligere Avenged-albummene som inneholdt skriking og gurgling, og at stilen har forandret seg. Får titte på det nyeste nye da når jeg kommer hjem. Kanskje jeg blir positivt overrasket.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Og da slutter vi diskusjonenen om Avenged trashfold og går tilbake til å diskutere metal. :thumbup:

Vet noen om noe lignende musikk til denne sanngen her ?

http://www.youtube.com/watch?v=MtsK-Zre130

Har hørt litt på forskjellige grupper men det hadde vært greit med eksempler fra musikken og. Det jeg spesielt liker med musikken er den fremtredende melodien, og den fantastiske vokalen som trekker sangen opp tre hakk. Hosting, harking. Høres virkelig ut som vokalisten lider, og synger rett fra hjertet. Fantastisk. Så noen flere anbefalinger?

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...