Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

God aften.

Jeg sitter her og hører på et band som heter "Infester".

 

Det er et amerikansk Death Metal band.

De gav ut sitt eneste "To the depths, In degradation" i 1994.

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det dette albumet de bruker som heismusikk i helvete.

Under en haglstorm av umenneskelige brøl, spiller en ellers mørk og kvernende gitar svært melodiske melodier til tider, mens trommeslageren spiller overraskende intrikate rytmer.

 

Hvis du liker Magus og Pessimist, kan jeg anbefale deg å sjekke ut dette bandet.

Dette er bare for de som graver dypest i spannet av obskure grupper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infester er ganske fett, ja! Tor jeg postet det for et par-ti sider siden sammen med Demilich, som også er en undergrunnsperle innen death metal.

 

Edit: Anbefaler forøvrig også et band som heter Timeghoul. selve bandet ga bare ut et par demoer og fikk aldri platekontrakt. Ikke før et par år siden (ca. 2008) , så ble bandet oppdaget.

 

Absolutt verdt et lytt hvis du liker old school death metal.

Endret av Crippled
Lenke til kommentar

Når vi er igang med undergrunnsband:

 

Havok er ett delvis nytt thrashband, vet ikke helt hvor nytt det er og sånn men de har sluppet ett album og det høres ut som 80's thrash med en litt moderne vri. For min del så virker det litt som om det er Testament fra 2008 eller noe. I alle fall verdt å sjekke ut!

 

 

Lenke til kommentar

Infester er ganske fett, ja! Tor jeg postet det for et par-ti sider siden sammen med Demilich, som også er en undergrunnsperle innen death metal.

 

Edit: Anbefaler forøvrig også et band som heter Timeghoul. selve bandet ga bare ut et par demoer og fikk aldri platekontrakt. Ikke før et par år siden (ca. 2008) , så ble bandet oppdaget.

 

Absolutt verdt et lytt hvis du liker old school death metal.

 

Timeghoul var ganske spennende må jeg si.

Hadde de hatt album ute, hadde jeg garantert kjøpt det.

 

Jeg vil også på det varmeste anbefale det første albumet til Oppressor, "Solstice of Oppression".

Hør sanger som "Eclipse into eternity" og "..And the angels fell".

Et svært intelligent death metal band fra USA.

For ikke å snakke om den sinnsyke growlen hans..

 

http://www.youtube.com/watch?v=beyLmilTT2Q&fmt=18

 

 

Edit: Ja, Demilich er et svært spesielt band.

Jeg kjøpte "The Spine" for en tid tilbake.

Blandt deres angrep av hyper-tekniske riff og rytmer, finner man ofte velplasserte melodiøse partier som er typisk for skandinavisk metal.

Elsker det albumet. Spesielt sangene "The Echo (Replacement)" , "(Within) The Chamber of Whispering Eyes" og "And You'll Remain (In Pieces of Nothingness)"

Endret av Katatonia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...