Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Kvelertak sitt selvtitulerte album ute (kom vel i går eller noe, men nok om det), hva synes folket?

 

Selv ble jeg positivt overrasket, hadde bare hørt Mjød og gruet meg litt til hvordan vokalen ville bli igjennom ett helt album. Litt monotont ble det for min del, men bare når man ser på hele plata som en helhet. Mye variasjon! 

 

Kvelertak.jpg

 

Hva synes du?

 

 

Lenke til kommentar

Får prøve å spike en diskusjon igjen. Hva syntes folk om growling/skriking... I musikken. Selv syntes jeg det er herlig, men mange jeg kjenner sier at det ikke lengre er musikk.

 

I mine øyne så er det mye verre med emoband som skal har rolige klissete reffreng i sangene sine.

 

Selv tåler jeg ikke Death metal growling, gutturale lyder. Men det er bare en smaksak, mener fortsatt det er musikk.

 

Undeer er en sang av gruppen gris - Cicatries. Er prakteksempel på hvordan growling blir brukt perfekt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MtsK-Zre130

Så er growling musikk eller ei, og hadde musikken vært bedre uten den? Vi har jo grupper som Arcturus som har laget kanon musikk uten growling.

Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg egentlig all vokal jeg, bare det står til musikken. Spiller ikke knallhard svartmetall og synger pent og clean liksom.

 

Men, jeg er noen ganger litt kresen på growlinga da, jeg er mest glad i "ekstrem metal/svartmetall" growling når du på en måte hører at det skurrer litt fra halsen, alla Enthrone Darkness Thriumphant Shagrath. Kraftig growling på en måte.

 

Death metal growlinga synes jeg også er fet, men da liker jeg at den holder seg litt i samme toneleie gjennom sangen, se på cannibal corpse, hammer smashed face, drit fet sang, men jeg liker ikke alltid hvordan corpsegrinder avslutter growlet lyst o.l. Det gjelder egentlig begge deler, er ikke så fan av de gangen vokalistene prøver å gå lys growling også ender det bare med at de høres hese ut littegrann istedenfor.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...