Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Purified in Blood og Kvelertak i samme månede! Hvem gleder seg (ingen, dette er selvfølgelig for lite kvlt for diskmetalerne)?

Hippiecore er ikke akkurat min kopp med te nei. Faktisk drikker jeg ikke te i det hele tatt. Får bare håpe Kvelertake ikke er smittet av den samme dritten. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Når jeg så *core listen på den så snubla jeg oppi Nintendocore som assosierte meg med Hip Hop stilen / sjangeren / hva du vil kalle det "Nerdcore" som såvidt jeg har forstått rapper om nerdeting.

 

De eneste jeg kan komme på som gjør noe lignende er vel Tenacious D (ikke nerdeting, riktignok), fikk også ett band som sang om Star Wars for hvem vet hvor mange sider tilbake. Så, om noen vet om metallband som synger om nerdeting / humor så pøs på.

 

 

 

 

Og hvor er grensa på Rock / Hard Rock / Metall?

 

 

Lenke til kommentar

Og hvor er grensa på Rock / Hard Rock / Metall?

Skal du være "historisk" korrekt vil det vel bli slik:

 

Rock -- Elvis, Jerry Lee Lewis, Little Richard, Chuck Berry

Hard Rock -- Kiss, Black Sabbath, Judas Priest, Deep Purple, Scorpions

(Heavy) Metal er vel det samme som Hard Rock(?)

 

Alt er "first wave".

Lenke til kommentar

Også kan man vel ikke utelukke den engelske punken på slutten av 70-tallet. De gjorde opprør mot gamle traverband som Rush, Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath med å lage enkel tre-grepsrock. Fikk en hel generasjon til å innse at man kan lage musikk uten å ha mastergrad i innvikla progtakter og kunne spille 10 minutter lange keyboardsoloer eller gitarsoloer.

Lenke til kommentar

Synes ikke coveret på The Final Frontier var noe å hoppe i taket for. Skapningen (som skal forestille Eddie?) så innmari komisk og harry ut. Skulle likt å sett et cover i stilen til AMOLAD i stedet.

 

Låta var grei den, men er enig med at den mangler et høydepunkt. Hovedriffet kunne hatt enda mer Iron Maiden preg synes jeg, men det var absolutt ikke dårlig. Tror og håper albumet har flere sterkere låter. Maiden-låter på over 7 minutter er oftest råbra. Gleder meg uansett! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...