Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg ikke liker med Kamelot og Epica er at de har de fete riffene, også roer de ned. Og generelt den type Power metal egentlig. Liker å ha farten o.l. gjennom hele sangen, eventuelt, sånn som for eksempel Center of the Universe av Kamelot, den er fin.

 

Sånn som det, så jævlig fett riff, men jeg liker ikke hvordan de på en måte roer ned under verset.

http://www.youtube.com/watch?v=uhtW3jZjS9g&feature=PlayList&p=061C1A44BA8B69F7&playnext_from=PL&playnext=1&index=12

 

Samme med det nye av Nightwish. Denne introen og alt er så jævlig fet, med skikkelig trøkk, også kommer verset og da roer de liksom ned resten av sangen. Dette gjelder forresten begge sangene.

 

 

 

Kan jo også nevne at jeg hører fortsatt på det. Det er bare at for eksempel i Sahara så forventer jeg at den skal fortsette med det trøkket den har. Så stopper den liksom opp, blir like skuffet hver gang :ermm:

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker med Kamelot og Epica er at de har de fete riffene, også roer de ned. Og generelt den type Power metal egentlig. Liker å ha farten o.l. gjennom hele sangen, eventuelt, sånn som for eksempel Center of the Universe av Kamelot, den er fin.

 

Sånn som det, så jævlig fett riff, men jeg liker ikke hvordan de på en måte roer ned under verset.

http://www.youtube.com/watch?v=uhtW3jZjS9g&feature=PlayList&p=061C1A44BA8B69F7&playnext_from=PL&playnext=1&index=12

 

Samme med det nye av Nightwish. Denne introen og alt er så jævlig fet, med skikkelig trøkk, også kommer verset og da roer de liksom ned resten av sangen. Dette gjelder forresten begge sangene.

 

Nåja, litt uenig der. Syntes ikke trøkken blir borte. Og "introtrøkket" kommer da tilbake.

Så skjønner ikke helt hva du snakker om. Syntes The Black Halo har trøkk som bare pokker.

Lenke til kommentar

Altså, jeg kjønner hva begge to mener, og jeg synes på en måte det er litt kult jeg og, men nå du hører for eksempel den Sahara av nightwish, jeg synes det riffet bygge så jævlig opp til noe mer, at det liksom skal fortsette sånn også blit det plutselig sakte og tungt på en måte. Er ikke alltid like glad i det.

Lenke til kommentar

Anyway, hvis folk fra buskerud ikke har tenkt til å sitte å se på Eurovision song contest i morgen, så går det an for dere metal og rock interesserte å ta en tur ned til Kongsberg, for i morgen skal det være "rock og metalkveld" på Energimølla, 10 band som skal spille (20 min på hvert band ca, untatt det siste). Det blir først litt rock, så en pause også blir det metal resten av kvelden.

 

Koster 50 kroner å komme inn, man må være 13 år gammel minst, også er det alkoholfritt, så ingen påvirket tilstand under eller før konserten.

 

Tenkte bare jeg kunne nevne det her, hvis folk er interessert i å se/støtte noen små lokale band som ønsker å jobbe seg litt oppover :)

Lenke til kommentar

Jeg får mark..

Går ut ifra at det var meg du siktet til. Vet ikke om du spiller i band eller hvor du bor, men her jeg bor så er det fåtall med metal lyttere. Så det å prøve og skaffe publikum er ideelt.

Btw, vi tapte med en stemme, det var enn nett-avstemning og en publikum-avstemning. Vi vant publikum-avstemningen med kanskje gode tall, men de hadde flere nett-stemmer. Vi får vel også lage en facebook gruppe neste år oO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...