Bytex Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Youtube etter dem heller, så får du sikkert se Simone i aksjon på scenen. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Eneste jeg ikke liker med Kamelot og Epica er at de har de fete riffene, også roer de ned. Og generelt den type Power metal egentlig. Liker å ha farten o.l. gjennom hele sangen, eventuelt, sånn som for eksempel Center of the Universe av Kamelot, den er fin. Sånn som det, så jævlig fett riff, men jeg liker ikke hvordan de på en måte roer ned under verset. http://www.youtube.com/watch?v=uhtW3jZjS9g&feature=PlayList&p=061C1A44BA8B69F7&playnext_from=PL&playnext=1&index=12 Samme med det nye av Nightwish. Denne introen og alt er så jævlig fet, med skikkelig trøkk, også kommer verset og da roer de liksom ned resten av sangen. Dette gjelder forresten begge sangene. http://www.youtube.com/watch?v=8S1yQ303OeI http://www.youtube.com/watch?v=3aImI9UfdiU&feature=related Kan jo også nevne at jeg hører fortsatt på det. Det er bare at for eksempel i Sahara så forventer jeg at den skal fortsette med det trøkket den har. Så stopper den liksom opp, blir like skuffet hver gang Endret 28. mai 2010 av Perrern Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Epica tok jo bandnavnet sitt fra en Kamelot-plate I tillegg er jo Simone sammen med Kamelot-keyboardisten. Og har vært med dem som backingvokalist og i duett maaange ganger. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Eneste jeg ikke liker med Kamelot og Epica er at de har de fete riffene, også roer de ned. Og generelt den type Power metal egentlig. Liker å ha farten o.l. gjennom hele sangen, eventuelt, sånn som for eksempel Center of the Universe av Kamelot, den er fin. Sånn som det, så jævlig fett riff, men jeg liker ikke hvordan de på en måte roer ned under verset. http://www.youtube.com/watch?v=uhtW3jZjS9g&feature=PlayList&p=061C1A44BA8B69F7&playnext_from=PL&playnext=1&index=12 Samme med det nye av Nightwish. Denne introen og alt er så jævlig fet, med skikkelig trøkk, også kommer verset og da roer de liksom ned resten av sangen. Dette gjelder forresten begge sangene. Nåja, litt uenig der. Syntes ikke trøkken blir borte. Og "introtrøkket" kommer da tilbake. Så skjønner ikke helt hva du snakker om. Syntes The Black Halo har trøkk som bare pokker. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg synes det er stilig med roligere partier og så trøkk. Det forsterker på en måte effekten. Er det "hardt" hele veien føler jeg ofte at det blir kjedelig isteden for at det "tar av". Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Altså, jeg kjønner hva begge to mener, og jeg synes på en måte det er litt kult jeg og, men nå du hører for eksempel den Sahara av nightwish, jeg synes det riffet bygge så jævlig opp til noe mer, at det liksom skal fortsette sånn også blit det plutselig sakte og tungt på en måte. Er ikke alltid like glad i det. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Synes det er greit at Kamelot roer litt ned jeg. Med en så talentfull vokalist trengs det ikke trøkk hele tiden. The Black Halo er for øvrig ei veldig kul låt, og plata er veldig sterk til power metal å være. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Her snakker vi gjennomgående turbotempo http://www.youtube.com/watch?v=dGyXvjEqud0 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Anyway, hvis folk fra buskerud ikke har tenkt til å sitte å se på Eurovision song contest i morgen, så går det an for dere metal og rock interesserte å ta en tur ned til Kongsberg, for i morgen skal det være "rock og metalkveld" på Energimølla, 10 band som skal spille (20 min på hvert band ca, untatt det siste). Det blir først litt rock, så en pause også blir det metal resten av kvelden. Koster 50 kroner å komme inn, man må være 13 år gammel minst, også er det alkoholfritt, så ingen påvirket tilstand under eller før konserten. Tenkte bare jeg kunne nevne det her, hvis folk er interessert i å se/støtte noen små lokale band som ønsker å jobbe seg litt oppover Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Moar devilish pics! Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Slik? Det er jo viktig å ha store ambisjoner. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) edith: blir ikke mer metall enn Immortal: Endret 29. mai 2010 av Anulaibar Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Kanskje litt sent å nevne det, men det er Battle of the Bands på Fritun i Sokndal idag. Bandet mitt skal spille der, bare å stikke innom. Begynner klokken 7. Hvis dette virker gøy å de har lyst å stikke innom så bare PM meg så kan jeg forklare location. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Prøv Den Nye Forumkafeen. DER får du mark. Og noen andre diseases på kjøpet. Endret 29. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg får mark.. Går ut ifra at det var meg du siktet til. Vet ikke om du spiller i band eller hvor du bor, men her jeg bor så er det fåtall med metal lyttere. Så det å prøve og skaffe publikum er ideelt. Btw, vi tapte med en stemme, det var enn nett-avstemning og en publikum-avstemning. Vi vant publikum-avstemningen med kanskje gode tall, men de hadde flere nett-stemmer. Vi får vel også lage en facebook gruppe neste år oO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå