Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har inntrykk over at folk flest ikke syns noe om de to siste skivene til KoK, selv synes jeg de har en helt unik stemning og lydbilde, noe som kun bidrar posetivt. At mange mislikte deres MPG stunt skjønner jeg egentlig litt, men det var jo bare morsomt, bedre enn rybakk iallefall.

Har latt den nye skiva synke litt inn nå, den var litt opp og ned i grunn. Men alt i alt, en helt grei skive.

Endret av Mildir
Lenke til kommentar

La Masquerade Infernale var en stund mitt absolutt favorittalbum. Nå hører jeg mer på Aspera Hiems Symfonia og The Sham Mirrors. Sideshow Symphonies satt aldri helt (Garm er savnet voldsomt). Egentlig kan du ikke gjøre feil med noen av de 3 første albumene. The Sham Mirrors er kanskje et bittelite hakk mer solid enn de to andre, men har ikke sangen "The Chaos Path".

Lenke til kommentar

Høpp, kommer med ett kanskje litt uortodoks spørsmål nå. Skal mekke en liten serie med bilder som skal representere diverse metalsjangere, enten for skøy / læring evt noe å gjøre på skolen de siste ukene.. 

Så om folk kunne gitt meg noen ord som beskriver musikken (Type: Powermetal = Drager, riddere, store fjell | Thrash - Svette, Blod, Aggresjon etc) til diverse sjangere så hadde det vært veldig beleilig for min del.

Lenke til kommentar

Hvilke album av Arcturus vill dere anbefale? Har egentlig ingen erfaring med dette bandet, men føler eg må sjekke det ut.

hvis jeg må velge en favoritt må det nesten bli sham mirrors, men la masquerade og sideshow er fortsatt fantastisk bra, hibernation sickness complete fra symphonies og chaos path fra masquerade er favoritter. mange er ikke like glade i vortex som gram, men ikke la det stoppe deg fra å høre symphonies, den er bra. (i den grad arcturus kan kalles bra, i min bok kalles det godlike)

hvis du er veldig fan av vanlig blackmetal kan kanskje Aspera Hiems Symfonia vere noe, men selv synes jeg den er kjedelig i forhold til det andre.

de har også en dvd, shipwrecked in oslo, helt på høyde med de andre albumene

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...