Gaarulf Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Var det første som dukket opp i hodet mitt, kom gjerne med andre eksempler Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) "The Loudness War" tar knekken på alt som heter musikk om dagen. Trist. Death Magnetic er jo blitt kritisert for å være overkompressert til de grader. Blir ofte brukt som ekstremeksempel. Edit: Se der ja. Til dere som lurer på hva det hele går ut på: http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war Endret 12. mai 2010 av Joakim Skurk Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Lamb of God - Sacrament, for eksempel, ser eg på som "overprodusert". Synes personlig Death Magnetic og World Painted Blood hørest litt "upolert" ut, eg. Men utdjup gjerne, om du meiner eg har misforstått. Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Forstår no kva Gaarulf meinte, med "overprodusert" tenkte eg meir på sjølve lydbiletet, ikkje loudness-krigen. Der er sjøvlsagt DM og WPB skrekkeksempel. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Takk for link, Joakim - Skjønner nå hva som gjør lyden så fæl. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Enslaved er et band som for det meste spiller nye låter. De kan heldigvis fortsatt spille et utvalgt av de gamle gode låtene. Jeg har vært svært skuffet når jeg har sett et band spille som jeg har hørt de første albumene til, også blir bare nytt materiale spilt. Er det noen andre som har følt det slik? Og er det noen som har følt det sånn at på konsert så er det bedre å høre nye låter enn gamle? Jeg vil gjerne høre eksempler. Kjør erfaringer! Kjenner meg godt igjen i det du sier. Var på konsert med Satyricon 2008 og det var litt småskuff. Spilte veldig mye fra Now, Diabolical og Volcano pluss noen låter fra The Age of Nero. På en måte skjønner jeg Satyr og co, da det må føles mer "riktig" for deres del å spille av det nyere materialet samt å reklamere for den nye skiva som skulle komme. På en annen side har de mange kule låter på samvittigheten fra de fire første skivene som de vet at flesteparten av publikumet digger. Heldigvis spilte de Mother North og Forhekset pluss en låt fra Rebel om jeg husker riktig. Nå har jeg kun sett dem en gang live så er ikke sikker på om de spiller noe fra de to første albumene, men virker på meg som de har tatt litt avstand fra dem. Er vel fler band som har gjort dette, blant annet Enslaved som du nevner og feks Dimmu. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 http://www.youtube.com/watch?v=uJje-yH-8dA http://www.youtube.com/watch?v=0oisc4CZeAI METALL!!!11 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Enslaved kjører fortsatt Slaget i Skogen Bortenfor som standard sistelåt i settet sitt. Den kom ut på Emperor-splitten Hordanes Land i 1993. Men det er heller lite gammelt i setlistene ellers. Har sett dem 3 ganger på festivaler, de kjører kanskje 2-3 gamle blackmetal låter som Wotan og Eld og Slaget..., men liker å holde på med den fancy progmetallen sin bedre. Endret 12. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Kom over en gammel nyhet, vet ikke om den er nevnt før så jeg prøver meg: WHISKY TANGO FOXTROT Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Haha. Heldige små unger det der. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hahaha, noe sånt hadde jeg digga når jeg gikk i barnehagen! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Kom over en skikkelig herlighet her: http://www.youtube.com/watch?v=aIe9rTEpMuw&feature=related Long live the mountain king! For en awesome performance av Jon Oliva. Får gåsehud av partiet fra 4:30 og utover. For en crowd. Hør på 6:00. Endret 12. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Når vi er inne på Enslaved synes jeg det kanskje er det eneste norske bandene fra "den gamle skolen" som fortsatt produserer kvalitetsalbum. Isa, RUUN og Vertebrae er alle veldig bra, selv om de har gått vekk fra sin gamle stil. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Nye albumene til Enslaved er ikkje dårlige nei, men syns fremdeles de gode gammle platene er det som var storhetstiden til bandet. Endret 12. mai 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Når vi er inne på Enslaved synes jeg det kanskje er det eneste norske bandene fra "den gamle skolen" som fortsatt produserer kvalitetsalbum. Isa, RUUN og Vertebrae er alle veldig bra, selv om de har gått vekk fra sin gamle stil. Er få igjen av de "gamle" norske bandene som fortsatt holder koken ja, men må ærlig innrømme at jeg ble positivt overrasket over den nye Burzum skiva. Lever i beste velgående den. Utenom det synes jeg Mayhem slo på stortromma med Ordo Ad Chao som et godt comeback etter middelmådige utgivelser siden De Mysteriis. Er heller ikke skuffet over nyere Ulver og Darkthrone, men de har jo gått bort fra Black metal så det blir litt annerledes. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Savatage er flott! Hørte eit intervju med Jon Oliva her om dagen, og han blei spurt om han kunne tenkt seg å gjøre ein låt med growl, det var ikkje ein dårlig ide syntes han, så kanskje det er noko vi får oppleve på neste JOP plate.. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Noen gigs på gang? Gleder meg vilt til Ulver btw. Hva kan man forvente de spiller? http://www.youtube.com/watch?v=kH0TrbDH2gQ Dette var faktisk jævlig bra. Likte det mer enn de tidligere utgivelsene fra Ihsahn Endret 12. mai 2010 av Mushrooms Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Når vi er inne på Enslaved synes jeg det kanskje er det eneste norske bandene fra "den gamle skolen" som fortsatt produserer kvalitetsalbum. Isa, RUUN og Vertebrae er alle veldig bra, selv om de har gått vekk fra sin gamle stil. Etter min mening er Enslaved bare blitt bedre og bedre med tiden. Vertebrae er ett av mine absolutte favoritt metal-album. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Så enslaved i Bodø for noen år siden, når Isa var ny, og jeg tror di spilte både eld, for lenge siden, og slaget. Vi var kanskje 50stk på det lille lokalet med fy satan grutle og jengen gjorde en god jobb! Føltes som om det var en mye større konsert en det var. Jon Oliva er en metall- og vokalgud som fortjener så jævlig mye mer annerkjennelse enn det han har. Savatage, Jon Olivas Pain, og Trans-Siberian Orchestra har noen helt fantqastiske perler. Favoritten her i gården er nok Hall of the Mountain King, Sirens, og Poets and Madmen. Liker egentlig alle albumene med Oliva, men disse stikker seg ut. Jeg helt gåsehud av di hylene på Sierens, jeg forguder vokalmønsteret på Beyond the doors of Dark, Jeg forguder bassgangen på Awaken, Riffet i 24Hrs ago sparker baller hardere enn noe annet riff jeg noen gang har hørt, Jeg digger hvordan Warriors minner meg om Manowar, og man mp bare elske Hall of the Mountain King! http://www.youtube.com/watch?v=5_MC4ul7tXU Og angående Ihsahn på Inferno, Ja konserten var kul og sangene var bra, men hvordan kan han spille på Inferno uten å dra en Emperor låt? han har da gjort det før på Ihsahnkonserter Edit: Semi related: Mens vi er inne på Jon Oliva må jeg komme med en liten anbefaling: Split heaven, et meksikansk Thrash Metal band som har en rå vokalist, Han er kliss lik Oliva til tider. Han har til og med noen hyl som er helt lik! Endret 13. mai 2010 av Soundchaser Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Savatage er uten tvil best med Jon Oliva på vokal ja. Gutter Ballet er også konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå