Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ser allerede kvaliteten over den nye ranger sangen over deg tråden som har kommet. Nedspammet av elendige begrunnelser og skyhøye karakterer på middelmådig musikk. Det burde være overkommelig å skrive noe mer vettugt, noe jeg har begynt å savne i store deler av musikkforumet. Dessverre er jeg ikke noe bedre selv, skal prøve å poste litt mer gjennomtenkte innlegg. Tror det blir endel mindre youtube-klipp og lister fra meg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Har inntrykk av at for å finne dypere diskusjoner rundt musikk må man innpå egne forum for enten musikksjanger eller band. Dette er en Metal tråd, og metal kan være så mangt. En selvfølge nesten, at man vil finne musikalsk opprørske tenåringer som elsker Slipknot og Linkin Park i en metal tråd på et av landets mest kjente forum. Er enig i at den nye ranger-sangen-over-deg tråden ikke var like utfyllende som man skulle ønske. Virker som mange bare vil vise frem musikksmaken sin, heller enn å diskutere andre sin.

Lenke til kommentar

Mye forskjellige smaker her inne innen metall, føler at de fleste her digger stort sett mainstream metal (correct me if i'am wrong) med unntak selvsagt. Har bladd igjennom mange sider her for å se om jeg kan finne noen interessante poster/diskusjoner å slenge meg på. Og de gangene jeg har prøvd selc har det blitt ignorert av 5 poster på rad mef youtube klipp av Children of Bodom osv...

Lenke til kommentar

Men hva vil du diskutere da? Start en diskusjon selv! Det er mye å ta tak i, og det er mye det går an å snakke om, innenfor musikk.

Så kan jo de som er interessert i diskusjonen lese forbi evt. youtubeklipp o.l.

Jeg kan jo selv ta litt initiativ (uten at jeg har lest i tråden før), å spørre om:

Hva gjør at du liker den musikken du gjør? Hva skal til for at noe låter bra i dine ører? Kjør diskusjon!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Det er nok flere som liker Children of Bodom enn disse mørkere black metal bandene Vowels kommer med. Og de er jo opprørske så da skal jo hele verden høre på dem :!:

Lenke til kommentar

Det er nå sånn denne tråden alltid har vært. Enten poster man random videoer man liker selv og håper på noen kommentarer, eller slenger skit om smaken til folk (som denne Bodom-snakkinga som går nå) :) Can't teach an old dog new tricks.

Lenke til kommentar

Enslaved er et band som for det meste spiller nye låter. De kan heldigvis fortsatt spille et utvalgt av de gamle gode låtene. Jeg har vært svært skuffet når jeg har sett et band spille som jeg har hørt de første albumene til, også blir bare nytt materiale spilt. Er det noen andre som har følt det slik? Og er det noen som har følt det sånn at på konsert så er det bedre å høre nye låter enn gamle? Jeg vil gjerne høre eksempler. Kjør erfaringer!

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt med denne tråden er at folk sitter på en usynlig fasit (om hva som er bra og ikke) som de fleste tydeligvis er enige i  :tease:.

Men med fare for å gjenopplive en gammel og sikkert død diskusjon: Hvorfor satser mange metalband (Er vel helst noen bakmenn, men nuvel)  på en overdreven tight og til dels overprodusert lyd. Teknologien skal vel ha mye av æren / skylda, men for min del mister det litt av sjarmen. Tenker da på Death Magnetic og World Painted Blood (var vel samme bakmann?). Nye skiva til Overkill hadde jo også en slags overpynta lyd om jeg ikke husker feil.

Missforstå meg rett, trenger ikke å booste 2000 decibel igjennom en gammel kasettopptaker, men den litt røffe lyden fra mange av (i dette eksempelet) Slayer og Metallica sine tidligere plater savner jeg. Metallica skjønner jeg jo forsåvidt, uten å videre diskutere dette. 

Dette var kanskje dårlige eksempler, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Sikkert ett større problem for de store banda enn de obskure halvpolske blackdeathfolkmetalbanda, men det må da finnes en mellomting.

For å ikke bli alt for seriøs:

post-151244-1273671544,0429_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Synes ikkje lyden på Death Magnetic og World Painted Blood er overpolert? Meir at dei er produsert for å vere "loud", noko som berre resulterer i clipping over heile linja. Forstår dog kva du meiner, sjølv om eksempela ikkje gav spesielt meining i mitt hovud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...