Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Noen som har noe skikkelig jogge metal? Slikt som inspirerer, man kan kanskje jogge i takt med etc :p

På jakt etter no' god treningsmusikk jeg òg, men ikke noe man kan jogge i takt med - funker dårlig med varierende tempo, downbeats osv. - har hørt Rammstein skal være en god pådriver, men har ikke fått prøvd selv.

Rammstein er råbra ja! Spesielt "du hast", faen som jeg springer når jeg hører den!

Jeg har ikke veldig peiling på metal, men når jeg trener styrke går det veldig mye i Iron Maiden, Rammstein, Epica og Metallica. Når jeg jogger liker jeg ikke å ha musikk som ligger opp mot joggerytmen, da det blir forstyrrende. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.visitbergen.com/no/Produkt/?TLp=385354

Onsdag 11. august 2010 kommer de britiske metallegendene IRON MAIDEN tilbake til Bergen for en eksklusiv Norgeskonsert. Den ærverdige middelalderfestningen på Koengen, midt i bykjernen, er den optimale rammen for Iron Maiden og deres fans. Da bandet gjestet Bergen i november 2006, ble de 10.000 billettene til konserten i Vestlandshallen revet bort på under en time.

Black Sabbath-varianten Heaven And Hell blir Iron Maidens spesielle gjester. Heavy metal-ikonene, som består av Ronnie James Dio (vokal), Tony Iommi (gitar), Geezer Butler (bass) og Vinnie Appice (trommer) er tilbake, sterkere enn noensinne.

Dio er jo kongen

Lenke til kommentar

Ojoj, Heaven & Hell som åpning til Iron Maiden hadde vært den optimale konserten for min del..bergen..hm..

Har sett dem alene i Oslo, det var en kanonkonsert uten sidestykke. H&H regnes som den beste perioden til Sabbath etter Ozzy forsvant, de meisla ut en del fantastiske låter på den plata og et par oppfølgere, som høres HELT annerledes ut enn Ozzy-perioden. Mye mere rask metal ikke så mye seige greier, f.eks. Neon Knights og Mob Rules. Og den episke Heaven & Hell på over 10 minutter live.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bathory Tribute med Alan fra Primordial på vokal! kan bli jævli bra dette!

Episk! Håper jeg får sjangsen til å se dette. Har hørt noe om et lignende opplegg tidligere, men har aldri funnet noe særlig informasjon om det. Den gangen var det en gruppe norske musikere, typisk Enslaved, Immortal og mange andre.

Lenke til kommentar

Bathory Tribute med Alan fra Primordial på vokal! kan bli jævli bra dette!

Episk! Håper jeg får sjangsen til å se dette. Har hørt noe om et lignende opplegg tidligere, men har aldri funnet noe særlig informasjon om det. Den gangen var det en gruppe norske musikere, typisk Enslaved, Immortal og mange andre.

Støtter den! Håper dei kjem til Bergen, ser ikkje vekk ifrå det. Interessen trur eg er der.

Lenke til kommentar

Hm...kanskje man får høre Nordland og Blood on Ice-låter med skikkelig vokal da? Eller kjører de bare "black metal"-greiene? Ingen greier vel å synge like surt som Quorthon med vilje. Han sang surt med STIL.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...