Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt short notice, men bandet mitt skal spille på fjellparkutaket i flekkefjord på fredag. Vi spiller en slag sProg/thrash, har veldig vanskelig med og forklare hvordan det høres ut. Andre gode band kommer også.

Skulle dukket opp, jeg og, men vi entrer scenen selv om en liten time :p

Lenke til kommentar

Njaa. Ikke verdt det egentlig. De spiller nok kun 3-4 sanger kan jeg tenke meg.

Det skal du ikke si. Kun Gojira er annonsert som oppvarmingsband hittil, og drar de nok i gang muligens en 8-10 låter. Men fortsatt ikke argument om du ikke liker Metallica..

Doors: 18.00

Gojira: 19.30

Support band 2 / TBC : 20.15

Metallica: 21.30 - 23.30

45 Min. Blir ca 6 sanger. Men jeg kan tenke meg at det er utsolgt mtp at det er Metallica som spiller :p

Lenke til kommentar

Jeg ble litt blown away på Platekompaniet isted. Syns jeg hørte noen kjente sombre kirkeorgeltoner, og jammen var det ikke Eric Adams som sang, det var den 27 minutter epic-låten fra Triumph of Steel. Og karen i kassa var tungt tatovert. Ble så imponert at jeg slo av en true metal-prat med fyren jeg aldri har sett før :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hyggelig når de bak kassa har litt peil ja, er mange av de som er ansatt på Platekompaniet som har god musikksmak. Husker jeg skulle bytte en Ulver plate der etter jul og han som ekspederte meg omtrent nekta meg å bytte den inn. Gikk heldigvis greit siden jeg fortalte at jeg allerede hadde den.

"Nye" Nokturnal Mortum skiva er forresten råbra. Blir bedre for hver gang jeg hører den

Lenke til kommentar

Vel, de må ha god kunnskap til veldig mange musikkgenrer, hvertfall. De skal kunne gi like bra service til bestemora som kommer og spør etter "den der symfonien med bach som de spiller i den der filmen" eller "hva het den andre plata til britney igjen?", eller metal-karene som vil ha Darkthrone-plater. Før jeg slapp til brukte han 10 minutter på å lete på bakrommet etter "En sånn serie på BBC som heter noe med Life..." til en kunde.

Ei venninne søkte jobb der engang og måtte fylle ut et laaaangt spørreskjema med multiple choice-svar, det gikk på ting som "hva heter den andre plata til Björk?" eller om de var oppdaterte på dagens hitlister og filmlister. Detaljkunnskap om en enkelt genre ses ikke på som noe fordel fikk hun vite. Man skal kunne "litt om alt" ikke bare "alt om litt", siden det er kunder i alle aldersklasser og musikkgenrer. Og du skal hvertfall ikke kjefte på folk som kjøper musikk du syns er drit :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skal på Metallica 13. april og fekk veta at Gojira skulle varma opp, har aldri høyrt om dei før, men steike desse var kule! :D Og lenge sidan eg sist høyrte mykje på metal nå, men etter ein relativt heftig konsert i går gjekk det opp for meg at det faktisk er jævla awesome! (var veldigt morsomt å prøva seg i ein slags mosh pit-sak og :wee: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...